י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מן הפח אל הפחת

"מטמון זהב": עשרות חשודים נעצרו בפשיטה משטרתית

מטמון הזהב: בתום חקירה סמויה שנוהלה בחודשים האחרונים, משטרת ישראל וגורמי אכיפה נוספים, עצרו הלילה 23 חשודים במזרח ירושלים בחשד שהפעילו עסק פיראטי לשפיכת פסולת בירושלים והיו מעורבים בעבירות סחיטה, הלבנת הון, מרמה, עבירות מס, עבירות איכות סביבה ועוד

"מטמון זהב": עשרות חשודים נעצרו בפשיטה משטרתית
מעצר החשודים צילום: דוברות המשטרה

מאות שוטרים של מחוז ירושלים יחד עם מסתערבי ולוחמי מג"ב, המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ברשות המסים, אגף הפיקוח בעירייה, יחידת הפיקוח של משרד האוצר ורשות העתיקות ובליווי פרקליטות ירושלים (פלילית, כלכלית ואזרחית), פשטו הלילה על בתיהם של עשרות חשודים במסגרת מבצע מעצרים בפרשה שזכתה לכינוי "מטמון הזהב", בהובלת היחידה ללחימה בפשיעה (יל"פ) מרחב קדם במחוז ירושלים.

במהלך החודשים האחרונים התנהלה במשטרה חקירה סמויה ונרחבת, במסגרתה חוקרי המשטרה במרחב קדם פעלו לאיסוף ראיות מפלילות נגד עשרות חשודים בחשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, עבירות על החוק להלבנת הון, מרמה וזיוף בנסיבות מחמירות, עבירות איכות סביבה, השלכת פסולת ברשות הרבים, ניהול עסק ללא רישיון, תקיפת עובד ציבור, עבירות מס וכל זאת, בעקבות הפעלת עסק פיראטי לשפיכת פסולת באזור הציר האמריקאי בירושלים.

מדובר בחשודים שפעלו כארגון היררכי עם מבנה סדור תוך זלזול בחוק. מעבר לפגיעה הכלכלית הקשה מול רשויות המס, החשודים גרמו לפגיעה משמעותית באיכות הסביבה ובנחל קדרון העובר במקום וכן בשטחי רשות העתיקות. עפ״י החשד, החשודים המרכזיים אף השתמשו במסמכים ורכבים מזוייפים. מדובר בהלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני ש״ח לאורך תקופה ממושכת תוך התעלמות מהוראות החוק.

הבוקר הפכה החקירה לגלויה, עת פשטו כוחות המשטרה של מחוז ירושלים יחד עם יתר רשויות האכיפה לבתיהם של עשרות יעדים ברחבי ירושלים. במהלך המבצע, נעצרו לחקירה 23 חשודים בגילאי 20-50 תושבי ירושלים.

במהלך המבצע, בוצע חיפוש בבתיהם של החשודים, שם אותרו ונתפסו מסמכים רבים, פנקסי חשבוניות, חותמות וחוזים, סכום רב של כסף מזומן בסכום כולל של חצי מיליון, מחשבים נייחים, שקים ומכונה לספירת כסף.

מעבר לאכיפה הפלילית, בוצעה גם פעילות אכיפה כלכלית, במסגרתה נתפסו ונגררו לחזקת המשטרה 5 רכבי יוקרה המשמשים את אותם חשודים, טרקטורון ומספר משאיות ששימשו לביצוע העבירות והן הועברו למגרש אחסנה.

מבצע המעצרים שבוצע הלילה נוהל ע"י מפקד מרחב קדם מחפ"ק מיוחד שהוקם וכלל את נציגי רשויות האכיפה ששילבו זרועות במטרה להוציאו אל הפועל ולהוביל להצלחתו. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה ובמהלך היום צפוייה המשטרה לבקש להאריך מעצרם של חשודים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את הפעילות ואמר: "המאבק בפשיעה ובעבירות כלכליות באמצעות אכיפה משולבת, מאפשר לנו לחשוף, לאתר ולמצות את הדין עם עבריינים הפוגעים בציבור ובסביבה. תוצרי החקירה הסמויה ואיסוף הראיות, לצד שילוב הזרועות של כל רשויות האכיפה ובראשם משטרת ישראל, הובילו למעצר החשודים. לצד אתגרי הביטחון הרבים ושמירת הסדר הציבורי ברחבי העיר ירושלים, אנחנו נמשיך להיאבק בכל הכלים שברשותנו במחוללי הפשיעה על כל גווניה למען אזרחי ישראל".

פשיטה מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד