י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גלי צהל"ה

סערת פיטורי ברדוגו: הליכוד בדרישה דרמטית

ח"כ קרעי הגיש הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן טענות הליכוד בנוגע להתערבות פוליטית בגל"צ לאור הדחתו של ברדוגו. ההצעה תעלה להצבעה השבוע במליאת הכנסת • קרעי: "מדובר בהיענות חריגה מצידה. עד כדי כך, שהלכה למעשה, הפכה גלי צה"ל לגלי צהל"ה - צבא ההגנה לממשלת ההונאה"

סערת פיטורי ברדוגו: הליכוד בדרישה דרמטית
יעקב ברדוגו צילום: מתוך שידורי ערוץ 20

ח"כ שלמה קרעי מגיש הצעת חוק להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעקבות הדחתו מרצועת השידור הפופולרית בגל"צ של המגיש והפרשן המזוהה עם ראש הממשלה לשעבר נתניהו והימין, יעקב ברדוגו. בליכוד דרושים שהוועדה תבדוק את הטענות למינויים פוליטיים בתחנה שהובילו להדחה. ההצעה של קרעי תעלה להצבעה ביום רביעי במליאת הכנסת.

"גנץ הבין שהוא יכול להפוך את התחנה עבורו מ'אויב לאוהב', ויישם זאת בכל הכוח", טען קרעי בהסבירו את השינוי שחל בדעתו של גנץ שקודם תכנן לסגור את התחנה, אך אז החליט לערוך שינויים. "גלית אלטשטיין היא הזרוע הביצועית של שר הבטחון, בהתערבותו הפוליטית, הבוטה והמסוכנת בכלי תקשורת ציבורי. גם אם לא מדובר בעושת דברו, הרי שבהחלט מדובר בהיענות חריגה מצידה. עד כדי כך, שהלכה למעשה, הפכה גלי צה"ל לגלי צהל"ה - צבא ההגנה לממשלת ההונאה".

הח"כ מהליכוד מזכיר כי "באוקטובר הדיחה את אמיר איבגי, ראש מחלקת החדשות הימני של התחנה. למרות החשדות הכבדים בזמנו על התערבות פוליטית לא ראויה וניסיון טיהור הימין מהתחנה, היו שאמרו כי אולי רק מקרה הוא. בימים האחרונים הוגדשה הסאה, והוברר לכל כי מדובר במסע טיהור פוליטי, בגוף תקשורת ציבורי, בשיטות המזכירות משטרים אפלים. הגברת אלטשטיין, החליטה להדיח את אחד המגישים והפרשנים המרכזיים ביותר בתחנה, יעקב ברדוגו, ככל הנראה במצוות שר הביטחון, שהותקף רבות על ידי המגיש, וכמו כן, הדיחה את המגיש ישי שנרב מרצועת הבוקר שלו ובכלל".

בהצעת החוק דורש קרעי "לפתוח בחקירה פלילית בעניין, כולל בדיקת מעורבותו של ראש הממשלה נפתלי בנט בקידום הדחתו של ברדוגו ובמסע הטיהור בתחנה. במקביל, יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתרד לשורש העניין".

יעקב ברדוגו גלי צה"ל שלמה קרעי הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד