י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
גידול משמעותי

שוקולד, יין ופרחים: כמה ישראל הרוויחה עליהם?

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה פרסם נתוני יבוא-יצוא של מגוון מוצרים מעניינים: שוקולד, יין, ופרחים. עלייה של כ-17% ביצוא הפרחים הנאמד בכ-62 מיליון דולר, יצוא השוקולד עלה בכ-33% ונאמד בכ-16 מיליון דולר ויצוא היין עלה בכ-28% ונאמד בכ-45 מיליון דולר

שוקולד, יין ופרחים: כמה ישראל הרוויחה עליהם?
חנות יינות, אילוסטרציה צילום: Moshe Shai/FLASh90

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה פרסם את נתוני היצוא והיבוא של מספר מוצרים פופולריים הנמכרים בימים אלה.

יצוא הפרחים מישראל עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 על כ-62 מיליון דולר – גידול של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עיקר היצוא הוא להולנד שמהווה אחד מהמרכזים הגדולים בעולם לסחר בפרחים אך קיימים שווקי יעד נוספים כגון בלגיה, ארה"ב ורוסיה.

יצוא השוקולד מישראל עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 על כ-16 מיליון דולר – גידול של 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עיקר היצוא הוא לארה"ב אך קיימים שווקי יעד נוספים כגון בריטניה, צרפת וקנדה.

יצוא היין מישראל עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 על כ-45 מיליון דולר – גידול של 28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עיקר היצוא הוא לארה"ב אך קיימים שווקי יעד נוספים כגון צרפת, בריטניה וקנדה.

גם בתחום היבוא נרשמו עליות כשיבוא היין לישראל עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 על כ-59 מיליון דולר, גידול משמעותי של כ-65% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שווקי מקור מובילים ביבוא הם צרפת, איטליה, גרמניה, ספרד וארגנטינה.

יבוא השוקולד לישראל משמעותי הרבה יותר מהיצוא ועמד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 על כ-143 מיליון דולר, גידול של כ-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שווקי מקור מובילים ביבוא הם איטליה, גרמניה, בלגיה, שוויץ והולנד.

יבוא הפרחים עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 על כ-1.5 מיליון דולר בלבד, בעיקר מהולנד.

יבוא יצוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד