י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תוצג מחר בקבינט

שורת הגזרות שמתכנן שר האוצר איווט ליברמן להשית על החרדים

מחר צפויים בכירי משרד האוצר להציג בקבינט הכלכלי-חברתי תכנית כלכלית חדשה שנועדה לפי האוצר, לעודד יציאת חרדים לעבודה. בין הגזרות: שלילת הנחה בארנונה כששני בני הזוג לא עובדים, ביטול סבסוד מעונות יום וקיצוץ בשעות הלימוד | גפני: מכסה על כישלונותיו 

שורת הגזרות שמתכנן שר האוצר איווט ליברמן להשית על החרדים
אביגדור ליברמן/חרדים צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

הערב (שני) נחשפת התוכנית שהגה שר האוצר אביגדור ליברמן "עבור" המגזר החרדי ועיקרה פגיעה אנושה למשפחות האברכים. התוכנית תוצג מחר בקבינט הכלכלי-חברתי. ליברמן מתכוון להכליל את הרפורמות הנוגעות לחברה החרדית בחקיקה ראשית בכנסת - ככל הנראה עוד לפני תקציב 2023.

לפי התוכנית שחשף הערב מתן חודורוב ב'חדשות 13', תישלל ההנחה בארנונה, וכן ביטול סבסוד צהרונים ומעונות היום להורים שאינם עובדים, ומספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, וזאת מבלי לפגוע בתקציבן של הישיבות. לפי משרד האוצר, המהלך יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה מבלי שקצבתם בכולל תפגע.

לצד הפגיעה הכלכלית, יינתנו תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שישלבו לימודי ליבה בבתי הספר.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, הגיב לפרסום ותקף בחריפות: "התכנית של ליברמן שפורסמה עכשיו איננה חדשה. כבר היה בהיסטוריה של העם היהודי מי שאמר "ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שוה להניחם".

עוד הוסיף: "הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים. ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכישלונות שלו".

כזכור, בית המשפט העליון, בהרכב השופטים עוזי פוגלמן, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין, קבע בחודש ינואר האחרון כי "גזירת המעונות" - שלילת סבסוד מעונות היום מילדי האברכים - של שר האוצר אביגדור ליברמן, לא תחול בשנת הלימודים הנוכחית.

הקביעה של בג"ץ מהווה ניצחון ברור לעותרים נגד איווט ליברמן, שביקשו מבית המשפט לבטל את החלטת שר האוצר אשר התקבלה משיקולים זרים תוך פגיעה קשה ומכוונת בילדי לומדי התורה, ובעיתוי מאוחר - לאחר פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי.

כבר במהלך הדיונים הקשו שופטי ההרכב על נציגת המדינה: "כיצד ניתן לעשות שינויים שכאלו באבחה אחת באמצע שנת הלימודים וללא שניתן להורים זמן סביר בכדי להיערך בהתאם".

בפסק הדין שפורסם כעת קבעו שופטי ההרכב כי ילדי האברכים ימשיכו לקבל סבסוד גם בשנת הלימודים תשפ"ב בדיוק כפי שקיבלו בשנים קודמות.

אביגדור ליברמן גזירות כלכליות הציבור החרדי החרדים גזירת המעונות סבסוד צהרונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד