כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תגידו תודה לרע"מ

בשורה לבחורי הישיבות: המס על הסיגריות האלקטרוניות לא אושר

על אפו ועל חמתו של שר האוצר ליברמן, המס הדרקוני שהטיל בתחילת השנה על סיגריות אלקטרונית, לא יוארך, וזאת בגלל החרם שרע"מ הטילה ההצבעות עם הקואליציה | כל הפרטים

בשורה לבחורי הישיבות: המס על הסיגריות האלקטרוניות לא אושר
סיגריה אלקטרונית צילום: pixabay

כחודשיים לאחר שהטיל שר האוצר אביגדור ליברמן, במפתיע מס על סיגריות אלקטרוניות, וחודש לאחר שהוא אושר בוועדת הכספים, בעקבות מאבק של רע"מ מול הקואליציה, הצו לא אושר מה שיחזיר את מחירי הסיגריות מוזלים. במשרד האוצר יאלצו לגבש את הצו מנקודת אפס.

הצו שאושר קבע כי יוטלו מס על נוזל לסיגריות אלקטרוניות ועל סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות, יוטל מס קניה בשיעור המס החל על סיגריות וטבק לגלגול.

בצו הראשון, שכבר נכנס לתוקף בתחילת השנה נקבע כי לגבי נוזל לסיגריה אלקטרונית וסיגריה אלקטרונית חד פעמית יחול מס קניה המקביל בשיעורו למס המוטל על סיגריות רגילות ועל טבק לגלגול.

הצו העלה את המחירים בגובה 270% מהמחיר הסיטוני ללא מע"מ (מס אחוזי) + 8.16 ש"ח ל-1 מ"ל (מס קצוב), אך לא פחות מ-15.64 ש"ח (מס מינימלי).

לגבי סיגריות חד פעמיות, נקבע בצו כי יחול מס קניה בגובה 270% מהמחיר הסיטוני ללא מע"מ (מס אחוזי) + 8.16 ש"ח ל-1 מ"ל (מס קצוב), אך לא פחות מ-15.64 ש"ח (מס מינימלי).

כאמור, המס יוסר לבסוף, לאחר שברע"מ סירבו להצביע היום עם הקואליציה, והאישור הנדרש לכנסת לצו זמני שפוקע הלילה בחצות - לא עלה להצבעה ולא אושר, מה שמבטל לגמרי את הצו עד להבאתו מחדש, הליך שלוקח שבועות ארוכים.

יו״ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו' ניסה לפעול עד הרגע האחרון שלא תוסר הצעת החוק מדיוני המליאה, שבין כה לקואליציה לא היה היום רוב במליאה, כך שהזעם על התנהלות רע"מ עולה שבעתיים.

מפלגת רע"מ אביגדור ליברמן סיגריות אלקטרוניות מחירי סיגריות העלאת מיסים העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד