כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הידיים ידי נפתלי בנט"

התוכנית של ליברמן: החרדים נסערים ותוקפים

לאחר הפרסום על התוכנית שהגה משרד האוצר עבור החרדים ובהם שורת גזרות למשפחות בהן הבעל לומד בכולל, חברי הכנסת החרדים ממהרים לתקוף: "הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים

התוכנית של ליברמן: החרדים נסערים ותוקפים
אביגדור ליברמן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הפרסום הערב (שני) על הגזרות הכלכליות החדשות שמנחית שר האוצר אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי, הוביל לתגובות נסערות בקרב הפוליטיקאים החרדים. 

לפי התוכנית שחשף הערב מתן חודורוב ב'חדשות 13', תישלל ההנחה בארנונה, וכן ביטול סבסוד צהרונים ומעונות היום להורים שאינם עובדים, ומספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע. לפי משרד האוצר, המהלך יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה מבלי שקצבתם תפגע.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני התייחס לתוכנית שתוצג מחר על ידי בכירי האוצר בקבינט החברתי-כלכלי: "התוכנית של ליברמן שפורסמה עכשיו איננה חדשה. כבר היה בהיסטוריה של העם היהודי מי שאמר "ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שווה להניחם".

"הרבה ליברמנים", אומר גפני, "עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים. ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכישלונות שלו".

יו"ר סיעת 'שלומי אמונים', ח"כ מאיר פרוש הגיב על התוכנית של ליברמן שפורסמה ב'חדשות 13' ותקף: "פעם אחר פעם מנסה ליברמן להכות בציבור החרדי. הקול קול ליברמן והידיים ידי נפתלי בנט, שהתחייב לפני כשמונה חדשים שישמור על הציבור החרדי, האחריות לפגיעה בציבור החרדי ובהרעבת ילדים, היא גם עליו. ממשלת הכלאיים הזו תחלוף מהר".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן הגיב ואמר: "גזירות השר ליברמן נגד המשפחות החרדיות מבטאות שנאה יוקדת כלפי כל מה שמסמל יהדות ומסורת. על מצח ממשלת הזדון בראשות בנט, לפיד, סער וליברמן, תלוי אות קלון של הסתה ורדיפת ציבור שלם, כפי שלא ראינו מעולם.

מרתיח להיזכר בהבטחות השווא של בנט וסיעתו ימינה, להגן על הציבור החרדי מפני ליברמן, בעוד המציאות המבישה, טופחת על פניהם שוב ושוב, בהיותם חלק מוביל בקואליציית הרשע, כלפי כל דבר שבקדושה.

אין סליחה לזעקת הילדים החרדים והמשפחות הנאנקות תחת מתקפת הגזירות, שליברמן וממשלת הזדון ממציאים מדי יום, נגד מגזר שלם, שהפך למטרתם המוצהרת, בכל תחום; כלכלית, ערכית ואנושית".

גם ח"כ אורי מקלב הגיב ל'תוכנית' של ליברמן לעידוד החרדים: "בכל פעם שיש על שר האוצר ביקורת ציבורית וקטלנית הוא מביא תוכנית אכזרית על הציבור החרדי בכדי להסית את הציבור ובכך להסיט את הנושא מסדר היום, לצערנו רואים שוב ושוב כי ליברמן מביא את כל הגזירות הקשות והאכזריות ביותר ברדיפה כאשר הוא לא בוחל בפגיעה בילדים ומביא קהלים שלמים לעוני תוך פגיעה בלומדי התורה שנאה תהומית לציבור. לשמחתנו הציבור מבין זאת והופך את ליברמן לדמות דחויה ורדיפה רשעה זו רק תדחוף ותביא להפלת הממשלה, ממשלה הפועלת כנגד לומדי התורה אין לה זכות קיום".

חבר הכנסת ישראל אייכלר הגיב ואמר: "הפרסום הערב אודות התכנית הכלכלית האנטי חרדית של שר האוצר ליברמן צריך להדאיג לא רק את הציבור החרדי, אלא את כל אזרחי ישראל. יותר מכולם ידאגו חברי הממשלה. משום שהם אלו שיישאלו בבוא היום על ידי העם היהודי, מדוע נתנו את ידם לפשעי מלחמה כלכלית אנטישמית המכוון ישירות נגד הציבור החרדי, נגד כמליון הילדים העניים ונגד האימהות החרדיות. הם אלו שיצטרכו לענות במשפט ההיסטוריה ולתת את הדין".

לדבריו: "התכנית של איוט על פי הפרסום הערב היא לא פחות מהכרזת מלחמה, נגד אוכלוסיה ממוקדת. כמו זו של פוטין כלפי אוקראינה. ליברמן מנסה שוב ושוב להתגרות בציבור האמוני, בניסיון לבדוק את הדופק של העם האם הוא מאפשר את הגזענות והאנטישמיות".

"על חברי הממשלה ועל אזרחי ישראל לומר לא! מהדהד לתכנית הזו, ולכוונותיו הזדוניות של ליברמן". כך אייכלר.

אביגדור ליברמן משרד האוצר מעונות יום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד