י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השדולה החדשה

האלוף במיל׳: "מדינת היהודים פועלת נגד היהודים באופן מוסדי ומנהלי"

היום הוקמה בכנסת, שדולה לביטחון הנגב והגליל | ח"כ עמיחי שיקלי ממקימי השדולה: "אנחנו נמצאים במשבר, בצפון הארץ ובנגב. זהו צו שעה לצאת לתכנית חירום ממשלתית כדי לעודד זוגות צעירים לרכוש דירות ולהקים בתים נאמנים בגליל ובנגב"

וועדה בכנסת. אילוסטרציה
וועדה בכנסת. אילוסטרציה צילום: יעקב אליאך, דוברות הכנסת

היום (שני) הוקמה בכנסת השדולה לביטחון הנגב והגליל, משתתפיה קראו לחזק את המקומות מהם עוזבים יהודים רבים. "במקום בו תחרוש המחרשה היהודית את התלם האחרון שם יעבור גבולנו", אמר ח"כ עמיחי שיקלי ממקימי השדולה.

השדולה הוקמה בעקבות משבר ההתיישבות היהודית ומטרתה לזעוק את זעקת הגליל והנגב. חברי השדולה אמרו, כי "הציונות אינה יכולה לשגת מילימטר אחד אחורה, מדובר במציאות מסוכנת עבור עתיד ילדנו לכן חשוב לחזור ולדבר ציונות פשוטה".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מסיעת 'ימינה' אמר: "מצוות יישוב הנגב והגליל היא מצווה שחלה היום על הדור הצעיר במדינת ישראל וזאת אחריותו שלו לא פחות מדורו של טרומפלדור לפני 100 שנה".

חבר הכנסת אופיר סופר 'הציונות הדתית' הסביר כי "לא צריכה להיות הזנחה ביישובים ערביים וצריך לחיות שם בכבוד, אנחנו צריכים להגשים את החזון הציוני ועוד לא התחלנו בזה. צריך לקרוא לילד בשמו וזה לא אומר שזו גזענות".

חבר הכנסת יום טוב כלפון מ'ימינה' מנסה לקדם חוק לתיקון ועדות הקבלה להגדלת 600 משפחות ואמר בשדולה: "עברתי עם כל חברי הקואליציה, זה אינטרס ציבורי שהיישובים לא יהפכו לבתי אבות. סוגרים בתי ספר וגני ילדים וחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל יעשה טוב לכל האזור. גם לעיירות הפיתוח וגם לערים הערביות. החוק נדחה כבר פעמיים".

עו"ד רון רוגין סיפר לנוכחים כי "יהודי נדרש לשלם 800% יותר על שטח לבנייה מאשר ביישוב לא יהודי. במג׳דל כרום יש היום יותר שטחים בתכנון ולבנייה מאשר בכל היישובים היהודים בגליל. רק 5% מהתוכניות לבנייה במחוז הצפון הן בתוך 300 יישובים יהודיים במועצות האזוריות בגליל/גולן".

אלוף במיל' גרשון הכהן תיאר את המצב בהסתכלותו: "מדינת היהודים פועלת נגד היהודים באופן מוסדי ומנהלי", וטען כי בשם השמירה על שטחים ירוקים "מונעים מוסדות התכנון את ההתיישבות היהודית בגליל בעוד השטח נשאר כולו להתרחבות היישובים הערביים", הוא מאשים בכך את מנהל התכנון, רמ"י ואת משרד האוצר.

דני עברי, ראש מועצת משגב אמר: "לטפח את הכפרים הערביים זה טוב וצו השעה אבל באותו זמן אנחנו מגרשים את בנינו וילדינו מהיישובים היהודיים במשגב לטובת תל אביב".

עידן גרינבאום, ראש מועצת עמק הירדן תקף את אנשי ׳השבת נכסי נספי השואה׳ וסיפר כי זו מוכרת לערבים קרקעות בשטחי המועצה שנרכשו על ידי יהודים שנספו בשואה: "יהודים קנו קרקעות בארץ ישראל רגע לפני שהלכו לתאי הגזים וכולנו צריכים להתבייש שכך מדינת ישראל מוכירה את זכרם"

איציק חולבסקי, ראש מועצת מגידו הציג בדיון עוד אתגרים וקשיים איתם הוא מתמודד במגידו ואמר: "שמעתי פה חברים מהאופוזיציה שמדברים כאילו לא היו בהנהגה 12 שנים", הוא ביקש לנצל את התכנסות חברי הכנסת הרבים מהאופוזיציה והקואליציה לתיקון ושינוי והחזרת המשילות והריבונות לאזור.

חבר הכנסת שיקלי סיכם את השדולה ואמר: "אנחנו נמצאים במשבר, בצפון הארץ ובנגב. זהו צו שעה לצאת לתכנית חירום ממשלתית כדי לעודד זוגות צעירים לרכוש דירות ולהקים בתים נאמנים בגליל ובנגב. איננו יכולים להרשות לעצמנו לחזור לגבולות החלוקה".

הנגב והגליל הקמת שדולה עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד