י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הפוליטיקה מעל הדאגה"

ש"ס הסבירו מדוע יתנגדו לחוק איסור אפלייה והובכו על ידי כלפון

סיעת ש"ס תקפה היום בחריפות את חה"כ יום טוב כלפון מסיעת 'ימינה' שהעלה חוק לשלילת תקציבים למוסדות שיפלו את בני עדות המזרח, אלא שלאחר המתקפה האישית הבוטה חשף כלפון מסמך שעליו חתומים חברי סיעת ש"ס שביקשו להגיש הצעה דומה | "האם ש"ס מפחדת?"

ש"ס הסבירו מדוע יתנגדו לחוק איסור אפלייה והובכו על ידי כלפון
אריה דרעי/יום טוב כלפון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/דוברות הכנסת

חוק איסור אפלייה בבתי ספר על רקע עדתי יעלה ביום רביעי להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית ובש"ס ניצלו את הפרסום היום ב'בחדרי חרדים' ותקפו כי מדובר בחוק מיותר ומיהרו להסביר כי בעקבות כך יתנגדו לחוק, אך הובכו על ידי יוזם החוק.

בהודעה ששיגרו לאחר ישיבת הסיעה השבועית, מסרו בש"ס כי מדובר בהצעת חוק פופוליסטית והמיותרת שאינה מסייעת לתלמידות ונועדה לצרכים פופוליסטיים בלבד כי רק זה מה שהממשלה וסיעת ימינה יודעים לעשות.

בש"ס תקפו אישית את מגיש החוק ח"כ יום טוב כלפון מסיעת 'ימינה' ומסרו כי "ח"כ כלפון יודע שהחוק החדש לא מעלה ולא מוריד מאומה מהמצב הקיים, וכל מטרתו היא להטריל. כל זה בשיתוף פעולה עם ועדת שרים לחקיקה קטנונית, שהצביעה בניגוד לעמדת היעוץ המשפטי שהתריע על כך בדיוק".

עוד תקפו בש"ס את נציג 'ימינה'; "כלפון", פנו אליו ישירות, "מי אתה שתלמד אותנו על המאבק באפליית תלמידות ספרדיות? מוטב שתקיים אחוז אחד מהבטחות הבחירות שלך לפני שאתה נטפל אלינו. אפליית ההתיישבות הצעירה מול הנגב רשומה על שמך. חצוף".

כלפון לא נשאר חייב ושלף הצעת חוק זהה לשלו שהגישו בש״ס לפני כמה שבועות, שהיא בעצם סותרת את הטענה של ש"ס כי הצעת החוק מיותרת. כעת יאלצו להסביר בש"ס מדוע יזמו בעצמם להגיש הצעת חוק זהה.

חבר הכנסת יום טוב כלפון מסר בתגובה ותקף את ש"ס בהאשמה כי "חבריי בש"ס מתי שיקרתם? בהודעה שלכם היום או כשח״כ מרגי אמר ב-2017 ביחס לאותה הצעה בדיוק שלולא השותפות הקואליציונית דרעי היה תומך בחוק? או שמא כשח״כ יואב בן צור הגיש לפני 3 שבועות הצעה כמעט זהה".

כלפון תהה, "האם ש"ס מפחדת שהחוק שביוזמתי באמת ימנע אפלית בנות ספרדיות במוסדות לימוד? האם דרעי חושש שנצליח איפה שהוא כשל כל השנים? אם העניין עצמו היה בראש דאגתם של דרעי וש״ס הם היו תומכים בהצעת החוק שלי כי היא באה לדאוג לתלמידות ספרדיות, אבל כנראה שהפוליטיקה בש"ס היא מעל הדאגה לציבור הספרדי".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף היום כי בחוות דעת המקצועית של משרד החינוך נקבע כי הצעת החוק לשלילת תקציבים למוסדות שמפלים תלמידים על רקע עדתי, בטענה כי כבר כיום יש סמכות לשר/ת החינוך לשלול תקציב, כך שהם דרשו להתנגד לחוק בטענה כי מדובר בהצעת חוק מיותרת.

יום טוב חי כלפון תנועת ש"ס אפליית ספרדים אפליית תלמידות ספרדיות אפליית תלמידות בסמינרים אפליית מזרחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד