ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"פוטין לא מפחיד אותנו"

יחידת 'בבושקות' מוכנות להגן על אוקראינה מפני רוסיה

צבא של "בבושקות" - נשים מבוגרות באוקראינה, התנדבו לחפור תעלות, לספק אספקה, להכין ציוד, לעזור בטיפול רפואי ואפילו לבנות מגדל תצפית. "פוטין לא מפחיד אותנו. כן, זה מפחיד, אבל אנחנו נעמוד על אוקראינה שלנו עד הסוף"

יחידת 'בבושקות' מוכנות להגן על אוקראינה מפני רוסיה
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בעוד המתיחות עם רוסיה עולה שלב, כמה נשים אוקראיניות מבוגרות מוכנות לעשות כל מה שצריך כדי להגן על ארצן, ולנטינה קונסטנטינובסקה, בת 79, מוכנה לקחת נשק ולהילחם בחיילים רוסים, כדי להגן על ארצן אם הנשיא ולדימיר פוטין יורה על פלישה לאוקראינה.

לאחר שהתנדבו מאז פרוץ הסכסוך במדינה ב-2014, קונסטנטינובסקה וצבא של "בבושקות", נשים מבוגרות, התנדבו לחפור תעלות, לספק אספקה, להכין ציוד, לעזור בטיפול רפואי ואפילו לבנות מגדל תצפית.

"אני אוהבת את העיר שלי, אני לא עוזבת. פוטין לא יכול להפחיד אותנו. כן, זה מפחיד, אבל אנחנו נעמוד על אוקראינה שלנו עד הסוף", אמרה קונסטנטינובסקה במהלך אירוע ללמד את תושבי העיר כיצד להתכונן ולהגן על עצמם.

האימון מאורגן על ידי תנועת הימין הקיצוני 'אזוב', המציע שיעורים בסיסיים בטיפול רפואי, הישרדות ופינוי, בטיחות נשק וכיצד לירות בנשק. תושבים אמרו שזו ההכשרה היחידה לבטיחות או למודעות שקיבלו בכמעט שמונה שנים של סכסוך.

"אני חולמת מאז 2014 ללמוד להשתמש באקדח, אבל אמרו לי "'באבושקה', את מבוגרת מדי בשביל זה. את תפלי מהרגליים עם ההדף של הירי", אמרה קונסטנטינובסקה לרשת אל ג'זירה, כשהיא מחזיקה רובה סער מדגם AK-47.

תנועת 'אזוב', היא יחידה צבאית של חיל רגלים מתנדבים מהימין הקיצוני, הם אולטרה לאומנים המואשמים באידיאולוגיה ניאו-נאצית ועליונות לבנה, אגף פוליטי שבסיסו בקייב זוכה לתמיכה מועטה - הם לא הצליחו לזכות במושבים בפרלמנט בבחירות האחרונות ב-2019.

"אני מוכנה להילחם אם רוסיה אכן תפלוש, גם אם אצטרך להיכנס איתם לקרב אגרוף. הם לא האחים שלנו", אמרה.

אוקראינה רוסיה מלחמה ולדימיר פוטין אימונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד