א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ברקת למען השבת: פקחים חילקו דוחות בירושלים

חשיפה: הוועדה למען השבת התכנסה, וראש העיר מאמץ את המסקנות - ביום ראשון חילקו פקחי העיריה דוחות לעסקים מחללי שבת

ברקת וחרדים, פלאש90
ברקת וחרדים, פלאש90

נושא שמירת השבת בירושלים אינו יורד מסדר היום: לבחדרי חרדים נודע כי כבר ביום ראשון השבוע, קיבלו דוחו"ת וקנס כספי - 4 מפעילי דוכני מכירה וחנויות שפעלו בשבת האחרונה במתחם התחנה בירושלים.

מחלקת הפיקוח העירוני שנשלחה בידי היועץ המשפטי של העירייה רשמו לבעלי ומפעילי הדוכנים דו"ח בגין "פעילות מכירה ברשות הרבים בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה" נאמר בדו"ח אותו הגישו פקחי העירייה לאחד מבעלי החנויות.

מתחם התחנה המופעלת בידי גוף פרטי מוגדרת כפעילות תרבות ועינוג המותרת על פי הסטטוס קוו, מה שאינו מאפשר לרשות העירונית או המקומית להפעיל אכיפה נגדה, אך לעומת זאת פעילות מסחרית כמכירה ומסחר ציבורי האסורה על פי חוק.

לדברי הנציגים החרדים בעיריית ירושלים, יש במקום חילולי שבת קבועים ולמרות שאין בידי העירייה כוח לפעול נגדם חוקית, הרי שקיימים מספר מוקדי מכירה, כחנויות ודוכני ממכר, הפועלים במקום על אף האיסור בחוק העזר העירוני, ללא שהעירייה אוכפת מולם את פקחיה. כאמור, ביום ראשון השבוע החלה העיריה לפעול כנגד מחללי השבת ומפרי החוק העירוני.

סגן ראש העירייה עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת "התעוררות" בירושלים, שלח מכתב נזעם לראש העיר ניר ברקת, למנכ"ל העירייה אמנון מרחב וליועץ המשפטי של הערייה, בדרישה נחרצת לבטל את הדו"ח שניתן למפעילי המסחר במקום. בדרישתו כותב ברקוביץ "לא ניתן להבין מדוע ניתן דו"ח למי שמאפשר הפעלות לילדים בשבת, וכי מה השתנה כאן בשנה האחרונה שאיפשר מתן הדו"חות, ללא סיבה מוצדקת. אבקש לבטל את הדו"ח ולשמור על המרקם העדין של חיים משותפים בעיר, המאפשר פעילויות עינוג ותרבות בשבת" כותב סגן ראש העיר מ"התעוררות".

מעירית ירושלים נמסר תגובה לאקונית לידיעה "חוק עזר לירושלים (פתיחת עסקים וסגירתם), התשט"ו – 1955 מאפשר פתיחת בתי עינוג ובתי אוכל ואוסר פעילות מסחרית ופתיחת בתי עסק, והעירייה פועלת בנושא כמו כל עיר אחרת."
ברקת ירושלים שבת יתד דוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד