י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החרדים צוהלים: יירטנו את "הבייבי של לפיד"

חוק מע"מ 0 אחוז לא עבר את וועדת הכספים ונדחה למושב הבא • לפיד זועם, החרדים נצחו • בפנים - תגובות החכי"ם

לפיד, פלאש90
לפיד, פלאש90

לאחר חילוקי דעות מהותיים שהתגלו בין יש עתיד לבית היהודי ולאחר שבסיעות החרדיות ובסיעת העבודה נלחמו בכל כוחם כנגד חוק מע"מ 0 אחוז, החוק לא יעבור את משוכת וועדת הכספים קודם שיסתיים מושב הקיץ והוא ידחה עד לאחר תחילת המושב הבא.

חילוקי הדעות בין יש עתיד לבית היהודי נבעו סביב מספר שאלות מהותיות בחוק ובעיקר סביב שאלת האפליה כלפי המגזר החרדי שאיננו נכלל בהטבה לדירות ששויין מעל 950 אלף ש"ח.

בסיעות החרדיות דרשו לאשר את הצעצו של ח"כ אשר באופן שההטבה תינתן גם לדירות מעל לסכום זה באופן שרוכשי הדירות יזכו להטבה על הסכום גם אם הדירה יקרה יותר. ביש עתיד סירבו להסכים לדרישה זו וחברי הכנסת החרדים הודיעו כי יותירו את אלפי ההסתייגויות שהגישו כנגד החוק על כנן וכך נמנעה העלאת הצעת החוק במושב הנוכחי. מלבד זאת התגלעו מסםר חילוקי דעות נוספים ובין היצר על שאלת החלת ההטבה על רוכשים בקבוצות רכישה.

ביש עתיד מיהרו להאשים את הסיעות החרדיות וסיעות האופוזיציה שלדבריהם "חברו יחד בכדי למנוע מזוגות צעירים לממש את ההטבה לרכישת דירה". ואילו בסיעות החרדיות מיהרו לצהול על הניצחון בסבב הנוכחי מול יו"ר יש עתיד שלא הצליח לקדם את החוק המפלה כנגד הציבור החרדי.

במסיבת עיתונאים שקיים הבוקר (ד) שר האוצר יאיר לפיד יחד עם בכירי משרדו וסגנו מיקי לוי הוא התייחס לכישלון והאשים בכך את החרדים ומפלגת העבודה. "הם עשו תרגיל פוליטי וניסו למנוע מתן הטבות ליוצאי צה"ל", אמר לפיד, והוסיף כי הוא עדיין נחוש להעביר את החוק בראשית מושב החורף. "זה אומר שזה ידחה בחודש וחצי שגם ככה רובו חגים".

לדברים הללו התייחס ח"כ יעקב אשר, ואמר: "מצער לראות ששר האוצר מנצל דיונים בנושא דחוף של פיצוים לתושבי הדרום, על מנת להוציא הודעות לתקשורת לצורך כיסוי הפסדו הפוליטי בחוק המע"מ.

"אני מציע לשר האוצר ללמוד לקח מכישלונותיו בטיפול בנושאי כלכלה, ולא להתחיל לתת לרוה"מ ושר הביטחון 'עצות ביטחוניות' על חיסול מוחמד דף והניה, חשוב להזכיר ללפיד כי ניסיונו הביטחוני כלוחם בצבא (בעיתון במחנה), זהה לניסיונו בתחום הכלכלי, קצת צניעות לא תזיק לאיש היהיר הזה".

חבר ועדת הכספים ח"כ יעקב ליצמן שנאבק כנגד החוק בוועדה אמר: "ניצחנו את בריונות הממשלה, בראשות לפיד וסלומיאנסקי. הוכחנו אחדות במאבק חסר פשרות ואחריות של האופוזיציה לאורך כל הדרך".

ח"כ משה גפני שנאבק אף הוא כנגד החוק בוועדה: "החוק הזה הוא תקדים מסוכן שיכול לגרור בעקבותיו חוקים נוספים שיגרמו לאפליית חרדים, ולכן נאבקנו בכל כוחנו לעיכוב אישור החוק".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "בכוחות משולבים, עברנו את מושב הקיץ ללא פגיעה בציבור החרדי באחת הממשלות הכי קשות שהיו כאן. אבל אסור לנו להיות שאננים ולהיות עם היד על הדופק".

ח"כ יעקב אשר: "התעקשותו של לפיד להפלות את החרדים בחוק המע"מ שעליו שם את כל כובד משקלו, פגעה ביוקרתו ובמעמדו הפוליטי פגיעה קשה שלא במהרה יתאושש ממנה. זה בהחלט היה יירוט מוצלח!".

יו"ר סיעת יהדו"ת ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר: "במאבק עיקש ואיתן, ללא פשרות, הצלחנו למרות היותנו באופוזיציה, לעצור את השימוש הברוטלי של הממשלה בכוחה הקואליציוני נגד הציבור החרדי והנצחת אפלייתו לרעה".

חכ אייכלר בתגובה על קריסת החוק של לפיד: "אסור לאפשר ללפיד ושותפיו, להמשיך בחפירת המנהרות שמטרתן לרסק את היהדות החרדית בנשק כלכלי. הם גוזלים מיסים מן הציבור החרדי ובכסף הזה הם מונעים קורת גג מזוגות צעירים. יחלקו בגדי להם ועל לבושי יפילו גורל".

"בושה למדינה שבזמן שמליוני יהודים מופגזים ברקטות וחיילים נהרגים הי"ד בעזה, הממשלה ממשיכה להרוס את הבתים. עלות המלחמה לא תאפשר את ההנחה בלאו הכי והחוק רק יחזק את יש עתיד בבחירות שלאחר המלחמה בעזה".
לפיד חוק המעמ חרדים חכים יירוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד