ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

3 חיילים נהרגו מפיצוץ בבית ממולכד

שלושה חיילים נפגעו מפיצוץ בבית בדרום הרצועה בו התגלתה מנהרה • מתחילת המבצע נהרגו 56 חיילי צה"ל • רקטות בעוטף עזה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

משלחת ישראלית יצאה לקהיר לשיחות על הפסקת אש, כך מדווחת הערב (רביעי), סוכנות הידיעות הצרפתית.

סוכנות הידיעות הצרפתית מוברת כי שני נציגים ישראלים הגיעו לקהיר לשיחות בנושא הפסקת אש עם החמאס.

הותר לפרסום: שלושה חיילי צה"ל נהרגו היום (ד') בשעות הצהריים בלחימה ברצועת עזה.

החיילים נהרגו מפיצוץ במנהרה שנחשפה בבית בדרום הרצועה. לדברי הצבא, "הבית והמנהרה היו ממולכדים באמצעות שני מטעני נפץ" .

שלושת ההרוגים הם לוחמים ביחידת מגלן: סמל-ראשון מתן גוטליב בן 21 מראשון לציון וסמל-ראשון עומר חי בן 21 מסביון.

שמו של החלל השלישי טרם הותר לפרסוםכמו כן, במהלך היממה נפצעו 27 חיילים במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. הודעות נמסרו למשפחותיהם.

במהלך היממה התנהלו חילופי אש כבדים מחבלים לחיילי צה"ל במספר איזורים: איזור ג'באלייה, איזור שכונת אל תופאח בצפון מזרח עזה, איזור עבסאן מזרחית לחאן יונס, ובאיזור מרכז הרצועה. במהלך הפעילות נפצעו מספר חיילים ופונו לטיפול רפואי בבתי החולים בישראל.

מתחילת המבצע נהרגו 56 קצינים, נגדים וחיילים.

צה"ל משיך לתקוף

120 חיילים מאושפזים בבתי החולים
בבתי החולים אליהם מפונים חיילים שנפצעו בגבול עזה וברצועה, מאושפזים בשעה זו (14:30) 120 חיילים, בהם לפחות 15 במצב קשה.

במהלך היום פונו לביה״ח סורוקה 11 פצועים שהובאו בשלושה מסוקים. 5 מתוכם במצב קשה והשאר קל. נכון לעכשיו מאושפזים בסורוקה 29 חיילים: אחד במצב קשה מאד, 9 במצב קשה, 6 בינוני והשאר קל.

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפזים בשעה זו 15 חיילים פצועים, בהם 4 במצב קשה, 8 בינוני והשאר במצב קל.

בבית החולים ברזילי באשקלון מאושפזים בשעה זו 35 חיילים, בהם חיילים במצבים שונים.

בבית החולים שיבא - תל השומר מאושפזים בשעה זו 43 חיילים, בהם 2 קשה, 18 בינוני והשאר במצב קל.

בהדסה עין כרם מאושפזים 5 חיילים. במחלקת אורטופדיה 4 חיילים, 3 במצב קל ואחד במצב בינוני. במחלקת פלסטיקה חייל אחד במצב קל.

מנהיג הרוב בסנט: "האו"ם עורר בי גועל"
ממשלת צ'ילה ופרו הודיעו בצעד משותף על החזרת שגריריהם בישראל להתייעצות, בשל ההסלמה בלחימה ברצועת עזה ופעילות צה"ל. ביום רביעי האחרון ברזיל נקטה בצעד דומה ומסרה כי "ההסלמה באלימות אינה מקובלת וכך גם השימוש הבלתי-סביר בכוח שעושה ישראל ברצועת עזה".

"פרו עוקבת בתשומת לב מירבית אחר האירועים האחרונים במזרח התיכון, ומצרה על הפרת הפסקת האש תוך פעילות צבאית מחודשת של ישראל ברצועת עזה אשר גבתה עד כה את חייהם של יותר מאלף קורבנות, רבים מהם אזרחים, נשים וילדים", נמסר בהודעה רשמית ממשרד החוץ בלימה.

ישראל הודיעה כי היא מביעה אכזבה עמוקה מההחלטה החפוזה של ממשלות אל סלבדור, פרו וצ'ילה להחזיר את שגריריהן להתייעצויות. צעד זה מהווה עידוד לחמאס, ארגון המוכר כארגון טרור על ידי מדינות רבות בעולם. ישראל מצפה ממדינות המתנגדות לטרור לנהוג באחריות ולא להעניק פרס לטרוריסטים. עד עתה, כל הסכמה של ישראל לקבל הצעות להפסקת אש ולהביא לרגיעה נענתה בירי מתמשך של טילים מצד חמאס. מוטב היה אילו אל סלבדור, צ'ילה ופרו היו נרתמות למהלך הבינלאומי לסייע לישראל במאמציה להגן על אזרחים חפים מפשע ולהביא להפסקת אש ממושכת תוך פירוז רצועת עזה.

שר החוץ הטורקי אמר כי "בחמאס הסכימו שהרשות הפלסטינית תנהל את המו"מ להפסקת אש בשמה. אנחנו פועלים להביא להפסקת אש שתיכלול את הסרת המצור. בנוסף אנחנו פועלים להביא להפסקת אש הומניטארית ל-24 שעות לאחר שישראל סירבה להצעה דומה קודמת". עוד אמר, כי זכות הפלסטינים להמשיך להחזיק נשק כדי להגן על עצמם בעוד ישראל ממשיכה להיות מוחמשת באמצעי לחימה שונים.

מרכז המחקר והמידע של הכנסת מעריך כי אומדן הנזקים העקיפים שנגרמו עד כה במבצע "צוק איתן" עומד על מיליארד שקל; ההערכה נכללת במסמך שהמרכז העביר לחברי ועדת הכספים לקראת הדיון הצפוי להתקיים היום לבקשת שר האוצר לאשר התקנות הנדרשות לתשלום הפיצויים. המרכז מעריך את הנזקים על פי נתוני רשות המסים לגבי הפיצויים שניתנו לאחר מבצע "עמוד ענן" שעמדו על כ-350 מיליון שקל. דוברת הרשות אמרה בתגובה כי למרכז נמסרו רק נתוני מבצע "עמוד ענן" אבל האומדן לגבי "צוק איתן" איננו של הרשות אלא של מרכז המידע.

הסנאט האמריקני העביר פה אחד החלטה התומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה במערכה מול חמאס; ההחלטה מגנה את הודעת מועצת זכויות האדם של האו"ם לבדוק את פעולות ישראל בעזה. מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט הארי ריד אמר כי "תמיד תמכתי באו"ם אבל מה שראיתי עורר בי גועל" - מנהיג המיעוט הרפובליקני מיץ' מקונל הוסיף כי "אנחנו מתנגדים לכל מאמץ לכפות על ישראל הפסקת אש".
צהל מבצע צוק איתן רצועת עזה פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד