כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גרפיטי אנטישמי ברומא; הפגנות ואבטחה בבנגקוק

אנטישמיות גוברת בעולם: עשרות כתובות גרפיטי ברחבי רומא • בבית חב"ד בבנגקוק מגבירים את האבטחה וחוששים

גרפיטי אנטישמי ברומא; הפגנות ואבטחה בבנגקוק

אירועים אנטישמיים ברחבי העולם בעקבות מבצע צוק איתן, ממשיכים לפגוע בשגרת חייהן של הקהילות היהודיות בגולה:

לאחר צרפת, גרמניה, לונדון ואנטוורפן, מצטרפת לרשימה גם רומא, בה התגלו מאז תחילת המבצע בעזה, לא פחות ממאה ציורי גרפיטי אנטישמיים שצוירו על קירות, חלונות ראווה ולוחות מודעות ברחבי העיר, כאשר לפחות שבעים מהם צוירו השבוע.

מדובר בצלבי קרס, פוסטרים אנטישמיים ובסלוגנים דוגמת "יהודי מלוכלך" "יהודים הקץ שלכם קרב" ו"ציונים החוצה".

ראש העיר של רומא, איגנזיו מרינו, הגדיר את האירוע "בושה ועלבון", לדבריו, "רומא חייבת להיות עיר הבירה של דיאלוג ושלום ולא שטח של ברבריות". מרינו הביע את הסולידריות שלו עם ישראל, והצטרף למנהיגים יהודיים ובכירים מקומיים שגינו את הוונדליזם. גם שר הפנים לטיני אלפאנו התחייב לעשות את מירב המאמצים לאכוף את החוק ולהביא למעצרם של הפושעים, כדי למנוע מעשים מסוג זה בעתיד.

גם בבנגקוק מתגברים בתי חב"ד את האבטחה מחשש לפשעי שנאה. הרב נחמיה וילהלם, רב בית חב"ד בבנגקוק - המארח מדי שבת כארבע מאות איש, אומר היום ל'בחדרי חרדים': "גם כאן בבנגקוק ארגנו המוסלמים הפגנות תמיכה בפלשתינים נגד ישראל, לפני שבוע וחצי התקיימה כאן הפגנה המונית של מוסלמים שנשאו כרזות. בפעם הקודמת כשהיו קרבות בעזה הגיעו לשערי בית חב"ד קבוצות של מוסלמים שהפגינו מדי שבת מול בית חב"ד.

"החלטנו שלא לקחת סיכון ולתגבר את האבטחה. בעקבות 'צוק איתן' הותקנו לחצני מצוקה ועזרים בטיחותיים מתקדמים נוספים שאני לא רוצה לפרט, חוץ מזה שכרנו את שירותיהם של מאבטחים ישראליים בוגרי יחידות קרביות, זאת בנוסף לאבטחה שהייתה לנו כאן תמיד. צריך לזכור שבית חב"ד בבנגקוק הוא הבית של הישראלים, מדי יום עוברים בבית חב"ד בין 300 ל-500 אנשים, יש כאן את המסעדה הכשרה, יש כאן בית כנסת שמתקיימים בו שיעורי תורה קבועים, ישראלים באים לפה לטלפן הביתה - יש לנו כאן טלפון חינם לארץ, יש לנו ספריה גדולה, זה מקום שוקק ישראלים מהבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות, ולכן זה ברור שחייבת להיות כאן שמירה ואבטחה. עם זאת, שליש אחוז מהתושבים הם מוסלמים, וזו עובדה שאי אפשר להתעלם ממנה".
רומא גרפיטי מבצע צוק איתן אנטישמיות אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד