ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"ליברמן ובנט, נגמרה לכם החגיגה"

המאבק נפתח מחדש: היריב הישן קורא תיגר על יו"ר ההסתדרות

עופר עיני הודיע היום באופן רשמי כי החליט להתמודד לראשות ההסתדרות בבחירות שיערכו בחודש מאי. בהודעה שפרסם תקף את הממשלה ואת הנהגת ההסתדרות: "ההסתדרות נעלמה בכל תקופת הקורונה מהזירה החברתית-כלכלית ומאפשרת לממשלה לעשות כל מה שהיא רוצה"

המאבק נפתח מחדש: היריב הישן קורא תיגר על יו"ר ההסתדרות
עופר עיני צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני הודיע היום (שלישי) כי יתמודד בבחירות הקרובות שייערכו בחודש מאי לראשות הארגון. "ההסתדרות בראשותי תחזור להיות גורם חזק ומוביל במשק שישמור על אוכלוסיות אלה", אמר. עיני צפוי להתמודד מול ארנון בן דוד שהחליף אותו בתפקיד.

עיני עדכן בשעות האחרונות את דף המידע אודותיו בחשבון הפייסבוק שלו, שם נכתב בין היתר כי "ההנהגה הנוכחית של ההסתדרות נכשלה בתפקידה ובכך הובילה את העבודה המאורגנת לאחד ממשבריה הגדולים. עיני החליט שהוא אינו יכול לעמוד מהצד - והחליט שהגיע הזמן להחזיר את כוחה ומשמעותה של ההסתדרות".

בהודעה שפרסם עיני, נכתב: "ההסתדרות נעלמה בכל תקופת הקורונה מהזירה החברתית-כלכלית ומאפשרת לממשלה לעשות כל מה שהיא רוצה. אני אומר לליברמן ובנט - נגמרה לכם החגיגה על חשבון העובדים. ההסתדרות בראשותי תחזור להיות גורם חזק ומוביל במשק שישמור על אוכלוסיות אלה".

הוא תקף את ההנהגה הנוכחית של הסתדרות העובדים וכתב כי "במקום לנצל את כוחה, להיות גורם מוביל ודומיננטי במשבר הקורונה ולעמוד לימין העובדים, הסתדרות קראה להם להיכנס מתחת לאלונקה. את התוצאות אנחנו רואים היום בעובדים שקורסים, בתנאי עבודה נחותים, בפגיעה בגמלאים, בסירוב לפצות על נזקי הקורונה וביוקר המחיה. אין הסתדרות שתעצור את הממשלה".

בשבוע שעבר כתב הפרשן הכלכלי של 'הארץ' נחמיה שטרסלר כי עיני כבר הקים מטה בחירות לקראת התמודדותו לתפקיד יו"ר ההסתדרות. תחת הכותרת "עיני, עדיף שלא תבוא להסתדרות" הסביר הפרשן את השינוי שחל ביו"ר ההסתדרות הנוכחי ארנון בר דוד מאז הבין כי עיני החליט להתמודד לתפקיד.

"בר־דוד השתנה", כותב הפרשן, "בשבועות האחרונים הוא תומך בוועדים הרבים שמכריזים על סכסוכי עבודה. זה קרה ברכבת, ברפא"ל, בתעשייה האווירית, באוניברסיטה הפתוחה ובעוד מקומות. הוא נותן לוועדים חופש פעולה עקב חששותיו מיריב חדש־ישן בבחירות המתקרבות ליו"ר ההסתדרות: עופר עיני".

"מתברר שעיני רוצה לחזור לתפקיד שממנו פרש ב–2014". לדברי פרשן 'הארץ' "מקורביו כבר הקימו סיעה בהסתדרות ויש לו גם מטה בחירות. הוא רוצה לחזור ולהיות היו"ר, כי עסקיו הפרטיים צולעים והוא מחפש את אור הזרקורים והכבוד".

על המאבק על דעת הקהל בין השניים כתב: "עיני מנסה לתפור תיק לבר־דוד, כאילו הוא "נוח למעסיקים". זו סתם השמצה. בר־דוד הוא אמנם ממלכתי ואכפת לו מהמדינה, אבל הוא משיג בדרכו הרבה יותר מהקיצונים שמדברים גבוהה גבוהה ובסוף לא משיגים דבר".

לסיום כתב, "לצערי, אינני איש בשורות. המאבק בין השניים ידליק עוד הרבה מדורות במשק והשביתות יתגברו. גם התור בנמלים לא יתקצר. הוא עוד יתארך ואתו הנזקים. אולי כדאי שמחר, במסיבת העיתונאים, ליברמן יגיש תוכנית לפתרון הכאוס בנמלים. חייבים לקצר את התור שגורם לעליות מחירים".

 

עופר עיני ארנון בר דוד הסתדרות העובדים יושב ראש ההסתדרות בחירות לראשות ההסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד