כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כל מה שחייבים לדעת על איטום ביטומני

תהליך בנייה או שיפוץ הוא תהליך ארוך ומורכב משלבים רבים. בתוך כל זה אנחנו צריכים להיות בטוחים במאת האחוזים כי העבודות המבוצעות במבנה אכן מתבצעות עם חומרים נכונים ומתאימים ומיושמים בפועל על הצד הטוב ביותר על מנת שנקבל את המבנה בסופו של דבר ברמה גבוהה ללא צורך בתיקונים קצרי טווח

כל מה שחייבים לדעת על איטום ביטומני
צבע צילום: pixabay

עבודות איטום במבנה הם חלק חשוב ועיקרי על מנת לאפשר לדיירים בבית ליהנות מבנייה איכותית שתספק אותם לאורך שנים. מבנים שעבודות האיטום בהם בוצעו בצורה לא מקצועית, עם חומרים שאינם מתאימים או בעלי תקן מביאים את אותם המבנים לדליפות ורטיבות ולדיירי הבית נזק כלכלי גדול הן עבור תיקונים והן עבור ציוד שנהרס בעקבות הרטיבות שנוצרה. אילו חומרי איטום ביטומני מומלץ להשתמש ואיך לבחור מבין המוצרים השונים את חומר האיטום המתאים ביותר לשימוש שלכם? על כל השאלות נענה במאמר זה.

תהליך בנייה או שיפוץ הוא תהליך ארוך ומורכב משלבים רבים. אנחנו יודעים איך אנחנו רוצים את המבנה בצורתו הסופית, לאורך השיפוץ או הבנייה אנחנו מפנטזים על הרגע שכל התהליך הזה יסתיים וכמובן שאנחנו רוצים שהעבודות יסתיימו כמה שיותר מהר. אך בתוך כל זה אנחנו צריכים להיות בטוחים במאת האחוזים כי העבודות המבוצעות במבנה אכן מתבצעות עם חומרים נכונים ומתאימים ומיושמים בפועל על הצד הטוב ביותר על מנת שנקבל את המבנה בסופו של דבר ברמה גבוהה ללא צורך בתיקונים קצרי טווח.

מהו איטום ביטומני?

ישנם חומרי איטום רבים בשוק מחומרי איטום ביטומניים ועד חומרי איטום צימנטיים. חומרי האיטום הביטומניים הם למעשה תוצר לוואי שהופק בתהליך זיקוק הנפט הגולמי. החומרים היטומניים בעלי גמישות גבוהה ועמידות רבה ולכן הם משמשים במבנים רבים כחומר איטום מפני חדירת מים. השימוש בחומרי איטום ביטומניים יכולים להתבצע בחדרים רטובים כמו מקלחות, שירותים וסאונה, או לחילופין במקומות פתוחים כמו מרפסות וגגות. המטרה העיקרית לשמה משתמשים בחומרי האיטום השונים הוא בידוד המים מהאזורים הרטובים כמו חוץ המבנה או המקלחת בתוך המבנה לחללים היבשים בתוך המבנה או לחדרים הסמוכים לחדרים הרטובים. למשל איטום חדר הרחצה באופן אופטימלי ומקצועי שיבטיח כי המים לא יחדרו לחדר השינה הסמוך.  

מה חשוב לשים לב לפני שקונים חומר איטום?

ישנם כמה נתונים חשובים ביותר שעליכם לבחון לפני שאתם קונים חומר איטום בין אם מדובר באיטום צימנטי או איטום ביטומני. דבר ראשון אם אתם לא בטוחים איזה חומר לקנות מומלץ לפנות למומחים שיסייעו לכם בבחירת החומר המתאים ביותר לצרכים שלכם. חנויות רבות ברחבי הארץ מאפשרות ללקוחותיהם לקנות מוצרים גם דרך האינטרנט אך אינם מספקים שירות ללקוח. חשוב לתקנו את חומר האיטום מחנות גם אם היא אונליין שנותנת מענה לשאלותיכם. שנית, קראו את המפרט שעל גבי האריזה, על גבי האריזה תוכלו לקבל מידע על חומר האיטום, היכן ניתן ליישם אותו, כיצד ליישם אותו בשטח  ולכמה מטרים רבועים הוא מספיק. דבר נוסף שחשוב לבחון הוא תו תקן. על כל מוצר בנייה חשוב להבחין כי קיים על גבי האריזה תו תקן כך אתם יכולים להיות בטוחים כי המוצר נבדק והוא עבר את הבדיקות המחמירות של מכון התקנים.

איטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד