כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"חלון ההזדמנויות לצאת הולך ונסגר"

משרד החוץ: מתגברות האינדיקציות להסלמה באוקראינה

למרות הרגעה מצד משרד ההגנה הרוסי ודוברו של פוטין כי אין תכנית לפלוש לאוקראינה, במשרד החוץ הישראלי ממשיכים ללחוץ על ישראלים השוהים באוקראינה לעזוב מיידית כי חלון ההזדמנויות לצאת הולך ונסגר

משרד החוץ: מתגברות האינדיקציות להסלמה באוקראינה
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

על רקע דיווחים סותרים מגבול רוסיה - אוקראינה לגבי תחילת הפלישה הרוסית בשעות הקרובות, במשרד החוץ הישראלי שבים וקוראים לישראלים למהר לעזוב את המדינה, זאת בעקבות התגברות האינדיקציות לאפשרות הסלמה במדינה. כך בהודעה שנמסר ממשרד החוץ.

במשרד קיימו בשעות האחרונות חיתוך מצב לגבי הנעשה בגבול ופרסמו הודעה כי הם "שבים וקוראים לאזרחי ישראל באוקראינה לצאת מהמדינה בהקדם האפשרי".

בהודעת המשרד נמסר כי "לאור התגברות האינדיקציות לאפשרות הסלמה במדינה, משרד החוץ שב וקורא לאזרחי ישראל השוהים באוקראינה לצאת מהמדינה בהקדם האפשרי".

בדומה לארה"ב, גם בישראל בוחנים אפשרות של העברת השגרירות מקייב לעיר לבוב, במערב אוקראינה. שר החוץ יאיר לפיד קרא בתום הדיון לישראלים שעוד נשארו באוקראינה, "לצאת את המדינה". לדברי השר לפיד "חלון ההזדמנויות ליציאה הולך ונסגר".

יצוין כי בשעות האחרונות פרסם משרד ההגנה הרוסי כי הם מסיגים חלק מהכוחות בגבול אוקראינה. לצד זאת, התבטא דוברו של פוטין כי "הפלישה לאוקראינה" הינה "הפצת מידע שכזה - מעשה לא שפוי, קמפיין שמטרתו להפחיד את העולם".

כאמור, למרות הודעות רוסיה, במשרד החוץ שבים וקוראים לישראלים "לצאת במיידי, לאור אינדיקציות להסלמה"

משרד החוץ ישראלים בחול יאיר לפיד אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד