כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הכדור שפשף את הסוודר

חמוש פתח באש לעבר מועמד יהודי לראשות העיר

יהודי המתמודד לראשות עיר במדינת קנטקי בארה"ב היה יעד לחיסול אתמול במשרדו. אלמוני פתח לעברו באש אך פספס ונמלט. המשטרה עצרה חשוד והמניע עדיין נבדק

חמוש פתח באש לעבר מועמד יהודי לראשות העיר
קרייג גרינברג צילום: באדיבות המצלם

חמוש פתח באש לעבר קרייג גרינברג, יהודי שמתמודד מטעם המפלגה הדמוקרטית על ראשות העיר לואיוויל, שבמדינת קנטקי בארה"ב. המקרה התרחש אתמול (שני) בשעות הבוקר והמשטרה הודיעה כי מניע אפשרי אחד הוא "העובדה שהמטרה היא יהודית". 

"למרבה המזל, הצוות שלי ואני בטוחים", אמר גרינברג בהודעה שפרסם בטוויטר לאחר התקיפה. "כולנו עם משטרת, לואיוויל עכשיו, תודה לכולם על התמיכה הגדולה".

מפקדת המשטרה אריקה שילדס אמרה כי השיחה למשטרה על הירי התקבלה בסביבות השעה 10:15 בבוקר יום שני, מה שגרם למשטרה לפנות את הבניין שבו שוכן משרדו של גרינברג שלא נפגע ישירות, אחד הכדורים פגע בבגדיו, אך הוא לא נפגע. החוקרים פינו אותו ואת הצוות שלו מהבניין, ושילדס ציינה כי איש לא נפגע בתקרית הירי.

על פי דיווחים באתר המקומי WAVE, חשוד במעשה נתפס, אך המשטרה עדיין לא יודעת מה היה המניע למעשה, זהותו והאישומים נגדו לא פורסמו.

"אין לנו סיבה להאמין שהאדם הזה פעל בדרך כלשהי מלבד העודה שפעל לבד", אמרה המפקדת שילדס. "ככל שנקבל מידע נוסף, אנחנו בהחלט נפרסם אותו. אנו רואים את עצמנו ברי מזל היום". שילדס אמרה כי לא ידוע אם גרינברג היה יעד בגלל שהוא יהודי, מועמד פוליטי או מכל סיבה אחרת. "האם יש לנו עסק עם מישהו שיש לו בעיות נפשיות או שהוא ארסי? אנחנו לא יודעים" היא אמרה. "אנחנו צריכים באמת לשמור, להיות עם ראש פתוח, ולדאוג לקהילה שלנו".

גרינברג מסר אמש לכתבים פרטים על התקרית. הוא ציין כי החשוד נכנס למשרדו והתקבל על ידו ועל ידי עוזריו, לפתע החשוד כיוון את אקדחו לעבר גרינברג והחל לירות. אחד מחברי הצוות של המועמד שהיה הכי קרוב לדלת הצליח לסגור ולחסום אותה. לאחר מכן נמלט החשוד מהמשרד.

"כולנו ברי מזל, ואני בר מזל שאני עומד כאן היום איתכם", אמר גרינברג. "למרות שכדור אחד התקרב כל כך עד שהוא שפשף את הסוודר שלי ואת החולצה שלי, איש לא נפגע פיזית. ואנחנו אסירי תודה בצורה יוצאת דופן על הבטיחות שלנו".

גרינברג אמר שהחקירה נמשכת על ידי המשטרה והיה אסיר תודה על התמיכה שהקהילה סיפקה בעקבות הירי. "היום הוא לא יום לפוליטיקה, האלימות שהצוות שלי ואני חווינו היום נפוצה מדי בעיר שלנו", אמר גרינברג. "יותר מדי משפחות כאן חוו את הטראומה של אלימות בנשק. יותר מדי מהם לא היו ברי מזל כמו הצוות שלי ואני כדי לשרוד".

מתמודד אירוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד