כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
העביר מסר?

ליברמן ביקר את קירשנבאום בכלא ועקץ את דרעי

על מה שוחחו אביגדור ליברמן ופאינה קירשנבאום בפגישה שנערכה בכלא לפני מספר ימים? ליברמן מציג את הביקור כפגישה ידידותית ואף משגר עקיצה לאריה דרעי, אך אירועים מהשבועות האחרונים מעלים הערכה אחרת

ליברמן ביקר את קירשנבאום בכלא ועקץ את דרעי
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיע לפני מספר ימים לכלא 'נווה תרצה' לבקר את פאינה קירשנבאום, לשעבר חברת כנסת וסגנית שר הפנים מטעם 'ישראל ביתנו', שהורשעה ב-15 עבירות ושבדצמבר האחרון החלה לרצות עונש מאסר של 10 שנים בפועל.

ביקורו של ליברמן בכלא פורסם רק היום (שלישי) וגרר תגובה מעניינת של שר האוצר. "חברות נמדדת ברגעי מצוקה ולא ברגעי תהילה", נמסר מטעם ליברמן.

ליברמן הוסיף ושיגר עקיצה לעבר יריבו הפוליטי אריה דרעי: "השר אביגדור ליברמן ביקר את גב' קירשנבאום בדיוק כפי שביקר בעבר את מר סטס מיסז'ניקוב ואת ח"כ אריה דרעי בעת שריצה את עונשו".

"מיותר לציין כי הפגישה הינה חברית בלבד וללא כל קשר לתפקיד הרשמי בו מחזיק השר", לשון הודעת ליברמן.

אמנם לא פורסם תוכן השיחה בין השר לנאשמת, אך חשוב לציין כי הביקור יצא לפועל כשברקע - הראיונות של בתה של קירשנבאום בשבועות האחרונים, בהם איימה כי "אימי הולכת לספר דברים שהיא לא סיפרה עד היום".

ההתבטאות של הבת, מצטרפת להתבטאויות של אמה, וייתכן שההתבטאויות הללו, הן מה שגורמות לליברמן להוכיח מעורבות רבה בפרשה; בעבר אמרה פאינה קירשנבאום כי החוקרים אמרו לה: "תני לנו את הראש של ליברמן - ונסגור את התיק".

טמיר קירשנבאום, בנה של פאינה קירשנבאום, אמר לפני כשבועיים בראיון ל‎שרון גל ב'גלי ישראל': "בוודאות היה בסיפור של אמא שלי ניצול ציני של חוק ההאזנות, הם אמרו ׳אם אי אפשר להאזין לח״כ בגלל חסינותו אז נאזין למי שמסביבו ואז כשהוא (הח"כ) עולה איתו על הקו - כבדרך אגב נמשיך להאזין, ואז נאמר לשופט שעלינו על חומרי חקירה".

כמו כן, במהלך השבועות האחרונים, קירשנבאום הציגה דרישה לדון בעניינה מחדש לאחר הדיווחים על משא ומתן להסדר טיעון עם בנימין נתניהו.

בסביבת קירשנבאום גם חושדים כי נעשה שימוש פסול בתוכנת 'פגסוס' במהלך החקירות שהתנהלו נגדה. גם ליברמן בעצמו אמר לפני מספר שבועות כי "אני מתכוון להופיע בפני הוועדה ולראות את השימוש שנעשה בחקירות של פאינה קירשנבאום וכל הסיפורים מאז 2014. אי אפשר לעבור לסדר היום".

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב לפני כחודש למגעים לעסקת טיעון עם בנימין נתניהו ואמר: "איפה הצדק והמידתיות? פאינה קירשנבאום קיבלה 10 שנים בכלא על עבירות פחות חמורות". כך אמר בראיון לרשת ב'.

פאינה קירשנבאום אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד