כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עושה היסטוריה

בנט נפגש עם יורש העצר של בחריין: "אתגרים משותפים"

בנט נפגש עם יורש העצר וראש ממשלת בחריין והתקבל בחמימות. ראש הממשלה הודה למארחים ופירט על שיתופי הפעולה העתידיים בין המדינות. צפו

בנט נפגש עם יורש העצר של בחריין: "אתגרים משותפים"
נפתלי בנט בבחריין צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יצא אמש (שני) לביקור היסטורי של ראש ממשלה ישראלי בבחריין. היום נועד בנט עם יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח׳ליפה. בתחילת הפגישה פתחו השניים בהצהרה.

"כל העמים האחראים צריכים לעשות מאמץ על מנת להשיג שלום", פתח יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה. הוא הדגיש כי אמנם "לא הייתה בינינו מלחמה אי פעם, אבל היחסים בין המדינות שלנו לא היו תקינים".

לדבריו, "אני חושב שכדי לראות מזרח תיכון רחב יותר, חופשי מסכסוכים, המבוסס על עקרונות של כבוד הדדי, הבנה ואחריות משותפת כלפי ביטחון - עלינו לעשות עוד כדי להכיר זה את זה טוב יותר, ולבסס את הסכמי אברהם שהם הישג היסטורי חשוב".

הוא בירך את ראש הממשלה הישראלי בחום: "יש לי העונג לקבל אותך בממלכת בחריין. אני שמח מאוד שאתה נמצא כאן ואני מצפה לכל הדברים הנהדרים שנוכל לעשות יחד, גם באופן פרטני וגם בין העמים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט הודה לו על קבלת הפנים: "תודה לך על קבלת פנים חמה ונדיבה. אנו מרגישים את קבלת הפנים המיוחדת מצד העם שלך, ומצידך באופן אישי. אני רואה פה הזדמנות גדולה מאוד, זהו הביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי בבחריין.

"אני מגיע מישראל עם רוח של רצון טוב, שיתוף פעולה, של עמידה יחד מול אתגרים משותפים", הדגיש ראש הממשלה בנט. לדבריו, "אני חושב שמטרתנו בביקור הזה היא להפוך את השלום הזה משלום בין ממשלות - לשלום בין אנשים, ולהמיר אותו ממשהו טקסי לדבר בעל תוכן. אנו רוצים ליצוק תוכן, אנרגיה ומרץ ביחסים".

עוד הוסיף רה"מ בנט: "אני חושב שבטיפוח היחסים האלה בתחומי הייטק, סחר, חקלאות, טכנולוגיה, ותחומים רבים נוספים, נוכל לעשות דברים נהדרים יחד. שוב, אני רוצה להודות לך. יש לך צוות מאוד מרשים של אנשים יצירתיים עם חזון לעתיד, ואני מצפה לפגישה טובה".

יורש העצר אמר בתגובה לדבריו של בנט: "בתקווה שנעשה דברים גדולים יחד. תודה רבה לך ראש הממשלה".

בחריין נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד