כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הוארך מעצר החשוד בתקיפת החייל בבית שמש

הוארך עד ליום שישי, מעצרו של אהרן דוידוביץ, החשוד בתקיפת החייל בבית שמש • המשטרה תעצור חשוד נוסף

צלם:shutterstock
צלם:shutterstock

מעצרו של אחד החשודים בתקיפת חייל המילואים שלשום בבית שמש, הוארך היום (רביעי) עד ליום שישי הקרוב. התוקף הנוסף ששמו מוכר למשטרה, ייעצר בהמשך.

הבוקר הובא החשוד לבית משפט השלום בירושלים. נציג המשטרה אמר בדיון כי החשוד, אהרן דוידוביץ, טוען כי אכן נכח במקום, ראה את המתרחש אך לא לקח חלק התקיפה.

אך על פי החשד, הוא קרא לחייל: "נאצי, רוצחים, תסתלקו מפה, אתם לא משלנו, אתם לא יהודים".

פרקליטו עו"ד רובינשטיין, ביקש מבית המשפט לשחררו ללא תנאים, "שכן אין שום יסוד לחשד סביר כי המשיב ביצע את אחת מהעבירות הנטענות כלפיו". מעבר לכך אמר כי החשוד שאכן התפלל בבית הכנסת, קרא לתוקפים שלא להרים ידים ואז הלך לדרכו. עוד הוסיף כי החשוד שתק בחקירתו.

שופט בית משפט השלום בירושלים, אלכסנדר רון, החליט להאריך ב-72 שעות את מעצרו, על בסיס חשד שיחד עם אחרים תקף קצין בצה"ל וגרם נזק לרכבו.

"בהינתן, שאכן התרחש אירוע מן הסוג המפורט, אין ספק, בפרט בנסיבות הזמן, שהמעשה מעורר שאט נפש" אמר השופט, אף הוסיף כי בית המשפט נדרש להבחין בין האירוע לבין התשתית הראייתית וצרכי החקירה.

עורך הדין ביקש לעכב את ביצוע ההחלטה להמשך מעצרו, והשופט נעתר לכך. המשטרה, הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי לדחות את הערר שהגיש עורך הדין, והשופט נעתר לכך, כך שהחשוד יוותר במעצר עד ליום שישי.

שלשום בשעות הערב המאוחרות, הגיע לבית שמש חייל מילואים מנתיבות, שהשאיר את שני בניו אצל הוריו בבית שמש, לאחר ששוחרר למספר שעות להתרעננות, הוא הגיע לבקר את בני משפחתו.

החייל יצא להתפלל בבית הכנסת הגר"א ברחוב הלל ברמה ב' בעיר. לאחר שיצא מהתפילה, קיצונים החלו לצעוק לעברו ולעבר ילדיו וניפצו את שמשות רכבו.

מתנדב צוות הצלה - מד"א שהוזעק למקום, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי כשהגיע למקום, הבחין בחייל ואחיו, ושני ילדים בני 4-5, כאשר מספר קיצונים קוראים לעברו "שייגעץ" ו"נאצי". המשטרה הגיעה למקום והקיצונים נמלטו.

החייל ששמשות רכבו נופצו לא יכול היה לשוב לביתו, המתנדב הציע את רכבו, ולקח את בני המשפחה לבית הסב. "אף אחד לא הותקף פיזית", מספר המתנדב, "אבל הילדים היו מאוד מפוחדים, נפגעי חרדה לכל דבר ועניין", הוא קובע נחרצות.

בעקבות תקיפתו שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים', יזם חסיד מבורו פארק מימון מ'נגיד' עבור כל הוצאות התיקון של רכבו של החייל שניזוק.

היוזם הוא עסקן חסידי משכונת בורו פארק בברוקלין, שרתם לנושא נגיד חסידי שיממן את ההוצאות, ובעזרת עיתונאי תושב בית שמש בוצע תיווך בין החייל לאותו נגיד בכדי להעביר את הכסף. אותו נגיד סיפק את מספר כרטיס האשראי שלו לחברה שמתקנת את הרכב, כדי שיגבו את כל ההוצאות.
תוקף בית שמש חסיד תרומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד