י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"גם בשעת מלחמה צריך לדעת לא להתחבר לרשעים"

הגרי"י קלמנוביץ בדברים חריפים: "המלחמה האמיתית היום היא נגד ה'ערב רב' וה'עמלק' של השלטון והצבא"

הגר"י קלמנוביץ אמש בשיחתו.  צילום: בחדרי חרדים
הגר"י קלמנוביץ אמש בשיחתו. צילום: בחדרי חרדים

"גם היום יש להזהר מלהתחבר לרשעים", כך מתריע הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ.

מאות אברכים ובחורי ישיבות השתתפו אמש (שלישי), בבני ברק בשיחה נדירה אותה מסר הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ הממעט לצאת מביתו ולשאת דברים בציבור. הפעם חרג ממנהגו ומסר שיחה בבית המדרש תלמידי ישיבת פוניבז' צעירים בעיר.

"כיום", פתח ואמר הגרי"י, "עלינו להבדל מהשפעתו הרעה של השלטון הכפרני שכדברי הגר"ח זיע"א 'תכליתו היא לעקור את יסודי הדת'. כיום הדבר כבר בולט כמו שציין רבי אלחנן וסרמןשלפני הגאולה הערב רב ישלוט וישפיל את תלמידי החכמים האמיתיים, ועליהם כיוון החפץ חיים שהם מזרע עמלק. על כן צריכה להיות הכרה חזקה בקרב בני תורה להתרחק מהשפעתם הרעה של השלטונות.

"וכיון ועיקר כוחו של השלטון", המשיך, "זה הצבא, וכפי שהתבטא אותו רשע ( ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון שהצבא הוא 'בית חינוך טוב' מ.ו.), ואם כך ודאי כעת בשעת מלחמה צריכים אנו להתחזק בעצמנו היטב שלא להתחבר אליהם לא באופן מעשי ואף לא באופן רגשי, וגם התפילה שצריכה להיות עליהם היא על פי גדרי התורה. כפי שהעידו מהסטייפלר זצ"ל שאמר שהתפילה עליהם צריכה להיות רק מכיון שיש שם גם "ערליכע יידן" (יהודים הגונים. מ.ו.).

"כל שיקולי המנהיגים שלהם אינם טהורים", המשיך ואמר, "בודאי אינם על פי תורה ומתוך זלזול בחיי אדם. ואשר לחיילים, כבר פסק החפץ חיים, שכל שיש בו אפיקורסות ומערער אף על דקדוק אחד מן התורה אינו בכלל עמיתך ולכן אין חיוב להתפלל עליהם. ואמנם אם נהרגים על קידוש השם יש להם שכר רב".

אשר למלחמה הדגיש, "המלחמה האמיתית והגדולה כיום היא לעמוד מול הניסיוןלהרס המחיצות בין בני תורה לערב רב שבחוץ, ובכלל זה הניסיונות והפיתויים ללימודי חול ו"השתלמויות" שהם מסילה להתדרדרות עד שאול תחתית. ותפקיד כל אב ואם הוא כלשון החזו"א: 'ידינו עסוקות בבנין 'חומות' ולהקים 'חיץ' בינם לביננו".

"חובתינו בשעה זו", סיים, "היא ללמוד מדרכיו של אהרן הכהן להיות אוהב שלום ורודף שלום בתוך ציבור בני התורה, וכך ליצור חומות התבדלות מהעולם שבחוץ".









הרב קלמנוביץ מלחמה צבא שיחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד