י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרמה במחסום

חיילי הגדוד החרדי הצילו את חייו של הפלסטיני

סיור של חיילים מהגדוד החרדי במילואים של נצח יהודה (941) שעברו במחסום בו התמוטט פלסטיני, טיפלו בו והצילו את חייו | "הצלחנו לייצב את מצבו, כיסינו אותו עם שמיכה צבאית ייעודית ששומרת על חום הגוף"

חיילי הגדוד החרדי הצילו את חייו של הפלסטיני
הפלסטיני שהתמוטט במחסום בחטמ"ר שומרון צילום: באדיבות המצלם

חיילי צה"ל מגדוד חרדי הצילו את חייו של גבר פלסטיני שביקש מהם סיוע רפואי, רגע לפני שהתמוטט. האירוע התרחש במחסום בחטמ"ר בנימין

הערב (שלישי) הגיע פלסטיני למחסום צה"ל בחטמ"ר בנימין, ואמר לחיילים כי הוא לא מרגיש טוב וביקש סיוע רפואי. לאחר כמה שניות הוא התמוטט ואיבד הכרה. החיילים הזעיקו את מד"א, אך סיור של חיילים מהגדוד החרדי במילואים של נצח יהודה (941) שעברו באזור טיפלו בפלסטיני עוד קודם הגעת מד"א.

החיילים החרדים מטפלים בפלסטיני

אביסף כנפו, אחד החיילים שמתנדב במד"א כאזרח ומשמש כנהג אמבולנס, מיהר לעבר הפלסטיני, והחל לטפל בו יחד עם חובשים צבאיים עד להגעת מד"א, הפלסטיני פונה על ידי מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים להמשך טיפול.

יש לציין שהסהר האדום הפלסטיני הגיע, אך לא היה צורך בו, כי מד"א והחיילים החרדים טיפלו בו והצילו את חייו. אחד החיילים שטיפל בו, אמר כי "היה לחולה קר, הוא רעד מקור תוך כדי טיפול, הצלחנו לייצב את מצבו, כיסינו אותו עם שמיכה צבאית ייעודית ששומרת על חום הגוף, אנחנו שמחים שהצלנו את חייו.

בתוך כך, גדוד 941 מבצע תעסוקה מבצעית בגזרת עוטף ירושלים שבחטמ"ר בנימין מזה כשבועיים. במהלך תקופה זו ביצע הגדוד פעילות יזומה ופעילות סיכולית רבה ומקיפה יחד עם שמירה על מרקם החיים והשגרה של התושבים תוך מניעת טרור וטרור עממי.

אמש (שני) יצאו לוחמי הגדוד יחד עם משטרת ישראל, לפעילויות שכוללות סריקות אמצעי לחימה ומעצרים בכפר ענתא שבגזרה. במהלך כניסתם לאחד הבתים מצאו רובה מסוג M-16 בחצר הבית.

בסיום הפעילות סיפר המג"ד, סא"ל במיל׳ אהרון הינמן, "גדוד נצח ישראל מהווה בית לחיילים חרדים במילואים ומופת להשתלבותם בחברה הישראלית. הגדוד מבצע תעסוקה מבצעית משמעותית ואיכותית מזה כשבועיים בגזרת בנימין. הלוחמים מתמודדים עם אתגרים משמעותיים תוך שמירה מקסימלית על בטחון האזרחים".

תפיסת הנשק של גדוד 941

נצח יהודה פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד