כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הנס של 'מיר': מדוע התעכבו אלפי אברכים?

הפיגוע בירושלים היה עשוי להסתיים עם עשרות הרוגים, אלא שזמני הנסיעות ב'כולל' של מיר השתנו - והאסון נמנע

ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים. צילום: פלאש 90
ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

נס גדול מציינים במוסדות התורה הסמוכים לכיכר זוועהיל בירושלים - שטח העמוס במוסדות חינוך, לאור מה שהיה עלול להתרחש לו היה המחבל מצליח לבצע את זממו והאסון היה מסתיים בהרוגים רבים.

גורמים מציינים ל'בחדרי חרדים' כי בפרט כאשר מדובר בערב תשעה באב - בו אלפים עושים את דרכם לרחבת הכותל המערבי במסלול הפיגוע, ואם הוא היה מתרחש בשעת ערב המצב היה בכי רע.

בישיבה הגדולה בעולם - ישיבת מיר בשכונת בית ישראל הסמוכה - ממנה יוצאים אלפי אברכי הכולל יום יום בשעה הזו מבתי המדרש בשכונה לעבר כיכר זוועהיל, שם ממתינים האטובוסים לקחת אותם לבתיהם בירושלים.

משום מה, נתלתה אמש בישיבה מודעה המבשרת על הזמנים לערב תשעה באב ובה נכתב כי האוטובוסים ייצאו לכל חלקי העיר בשעה 13:40 ולאזורים מרוחקים יותר בשעה 13:15. זאת בניגוד לכל יום, כאשר בשעה 13:30 צועדים אלפי האברכים לכיכר זוועהיל והיום הזמנים השתנו - לפני או אחרי.

אברך מ'מיר' שעמד בתחנה מספר ל'בחדרי חרדים': "ראיתי את הטרקטור יוצא ומנסה לנגוח באוטובוס וברחתי. אין לי איך לתאר את הנס הגדול", לדבריו, "השוטר ניסה בתחילה לירות ולא הצליח".

"דווקא במקום הזה, שלפני 11 שנים היה בו הפיגוע הגדול בקו 2, דווקא כאן הם כנראה רוצים לחזור ולבצע את זממם. הם יודעים שיש כאן הרבה אנשים", הוא מסכם.
מיר נס פיגוע טרקטור ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד