כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מכחיש את ההאשמות

אחיו נידון למאסר עולם: הנשיא לשעבר יוסגר לארה"ב

נשיא הונדורס לשעבר יוסגר לארצות הברית לבקשתה. הוא נעצר ביום שלישי, תחת אבטחה כבדה בחשד לקשריו עם סוחרי סמים. רק לפני שלושה שבועות עזב את תפקידו. אחיו מרצה מאסר עולם בארה"ב בגין האשמות דומות

אחיו נידון למאסר עולם: הנשיא לשעבר יוסגר לארה"ב
הנשיא לשעבר חואן אורלנדו הרננדז צילום: מתוך הטוויטר שלו

ארצות הברית ביקשה מהונדורס לעצור את הנשיא לשעבר חואן אורלנדו הרננדז כדי להביא להסגרתו לארה"ב. משרד החוץ של הונדורס הודיע ​​לבית המשפט העליון במדינה כי שגרירות ארה"ב ביקשה "מעצר זמני רשמי של פוליטיקאי בהונדורס" לצורך הסגרה.

הרננדז עזב את תפקידו ב-27 בינואר עם השבעתו של הנשיא שיומרה קסטרו. ביום שלישי, עשרות שוטרים הקיפו את ביתו של הרננדז, כך לפי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס. 

בשבוע שעבר אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי הרננדז נכלל ברשימה של אנשים שהואשמו בשחיתות או בפגיעה בדמוקרטיה באל סלבדור, גואטמלה והונדורס.

"ארה"ב מקדמת שקיפות ואחריות במרכז אמריקה על ידי הגבלות ויזה נגד הנשיא לשעבר של הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז, בגלל פעולות מושחתות", כלב בלינקן בטוויטר ב-7 בפברואר. "אף אחד לא מעל החוק".

הרננדז עזב את תפקידו ב-27 בינואר עם השבעתו של הנשיא שיומרה קסטרו. באותו יום הושבע הרננדז כנציגה של הונדורס בפרלמנט של מרכז אמריקה. ספקולציות הסתובבו במשך חודשים בשאלה האם הרננדז יואשם ברגע שהוא כבר לא יהיה נשיא, מכיוון שהתובעים האמריקאים בניו יורק עירבו אותו שוב ושוב במשפט סחר בסמים של אחיו ב-2019, בטענה שהעלייה הפוליטית שלו מונעת מרווחי סמים.

הרננדז הכחיש את כל ההאשמות וטוען כי הן חלק ממזימת נקמה מאותם ברוני סמים שממשלתו תפסה או הסגירה לארצות הברית. אחיו, חבר הקונגרס של הונדורס לשעבר טוני הרננדז, נידון במרץ 2017 למאסר עולם בארה"ב בגין סחר בסמים.

הלילה דווח כי המשטרה עצרה את נשיא הונדורס לשעבר חואן אורלנדו הרננדס בביתו ביום שלישי, בעקבות בקשה של ממשלת ארצות הברית להסגרתו בגין סחר בסמים והאשמות בנשק.

המעצר התרחש פחות משלושה שבועות לאחר שהרננדס עזב את תפקידו כנשיא, ובעקבות שנים של האשמות מצד האמריקאים על קשריו לכאורה עם סוחרי סמים. הרננדס יצא מביתו כשלצדו שוטרים, כבול בידיים, ולבש ז'קט חסין כדורים. הוא נכנס לרכב משטרה ונסע מהמקום. מסוק משטרתי ליווה את השיירה.

התובע הפלילי של הונדורס, מרלון דוארטה, אמר כי תהליך ההסגרה נגד הרננדס לא יימשך יותר משלושה חודשים. הוא אמר כי בשימוע ראשוני ידווח להרננדס על האישומים והוא יוחזק בבסיס צבאי. בתוך חודשיים יתקיים דיון נוסף בו יוצגו הראיות האמריקאיות והשופט יקבל החלטה האם יש להסגירו.

אם השופט יחליט על הסגרה, יהיו להרננדס שלושה ימים לערער, אחר כך יוכל לערער לבית המשפט העליון, ותוך חמישה ימים בית המשפט העליון יקבע אם לאשר את ההסגרה או לבטל את החלטת השופט. אם השופט ידחה את ההסגרה, תהיה לממשלת ארה"ב הזדמנות לערער. סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי התובעים בארה"ב טענו שהוא לקח שוחד מסוחרי סמים בהבטחה להגן עליהם ברגע שהיה נשיא.

בקשת הסגרה הונדורס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד