כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא בפעם הראשונה

חוליית טרור פלסטינית נעצרה לאחר שתכננה מזימת טרור נגד ישראלים

משטרת הפיליפינים חשפה חוליית טרור של חמאס שהתכוונה לפגע בישראלים שחיים במדינה. בשנת 2018 עצרה משטרת הפיליפינים את העיראקי טאג'ה מוחמד אל-ג'בורי, שעבד עבור חמאס. והוא גורש מהפיליפינים

חוליית טרור פלסטינית נעצרה לאחר שתכננה מזימת טרור נגד ישראלים
טרוריסטים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

משטרת הפיליפינים הודיעה אתמול (שלישי) כי חשפה ניסיונות של 'ארגון טרור זר' מוכר לבצע פיגועים במדינה על ידי גיוס מקומיים שיבצעו פעולות טרור נגד אזרחים ישראלים.

אחד ממפקדי המשטרה של הפיליפינים, מייקל ג'ון דובריה, אמר כי איש קשר מקומי של 'חמאס', הודיע ​​להם על המזימה המתוכננת.

"המקור הפיליפיני שלנו זיהה את פעיל החמאס כ'באשיר', שניסה לבסס דריסת רגל בפיליפינים עם הבטחות לתמיכה כספית לכמה קבוצות טרור מקומיות כולל קיצונים מיליטנטיים עם קשרים לארגוני הטרור הבינלאומיים", אמר קצין המשטרה.

ניל אלינסנגן, דובר מחלקת המודיעין של המשטרה, אמר כי פקיד חמאס שפעל תחת השם "באשיר" היה אחראי על תכנון הפיגועים. וכי "מתיאום עם עמיתינו הזרים והמקומיים, אנחנו מפרסמים כי שמו האמיתי של באשיר הוא פארס אל שיקלי, ראש מדור קשרי החוץ של חמאס". עוד אמר, כי "יש עליו התראה אדומה של האינטרפול (ארגון המשטרה הפלילית הבינלאומית) והוא מואשם בעבירה של תמיכה לוגיסטית בטרור", הוסיף.

המקור שהעביר למשטרה את הידיעה, ביצע מספר נסיעות למלזיה בין השנים 2016 ל-2018, שם נפגש עם אל שיקלי כדי לדון באפשרות של התקפות מתגברות נגד אזרחים ישראלים במדינה בתמורה לסיוע כספי של חמאס, את המידע העביר המקור למשטרה.

זה היה בשנת 2016 כאשר אל שיקלי התחיל לטפח אותו כאיש קשר מקומי בפיליפינים והציג לו הכשרה תיאורטית לייצור פצצות באחת הפגישות שלהם במלזיה.

בסוף 2017, אל שיקלי ביקש מהמקור לגייס פיליפינים בעלי קשרים לקבוצות טרור מקומיות, שיהרגו יהודים הנמצאים במדינה, לערוך עצרות בשגרירויות נבחרות ולהפיץ תעמולה נגד יהודים בתמורה לתמיכה כספית.

זאת לא הפעם הראשונה שארגוני טרור מנסים לרצוח יהודים בפיליפינים, בשנת 2018 עצרה משטרת הפיליפינים את העיראקי טאג'ה מוחמד אל-ג'בורי, שעבד עבור חמאס. והוא גורש מהפיליפינים.

חוליית חמאס חוליית טרור פיליפינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד