י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
14 חודשים בבידוד

שיא עולמי: יצא חיובי לקורונה 78 ימים ברציפות

מוזאפן קאיאסאן, תושב איסטנבול שבטורקיה שבר שיא עולמי עם משך ההדבקה הארוך ביותר | 14 חודשים הוא שוהה בבידוד ולטענתו הוא רגיש לנגיף עד כדי שחתול שעובר סמוך לבית יכול להדביק אותו | בנו: "תמיד ידענו שהוא אדם חיובי"

שיא עולמי: יצא חיובי לקורונה 78 ימים ברציפות
מביט בחלון צילום: Unsplash

מוזאפן קאיאסאן, תושב איסטנבול שבטורקיה, נבדק לראשונה ונמצא חיובי לנגיף הקורונה בנובמבר 2020. למרות שהוא סובל מלוקמיה, האיש בן ה-56 טען שלא היו לו תסמינים חמורים של הנגיף והוא שוחרר מבית החולים זמן קצר לאחר ההדבקה.

כללי הבידוד בטורקיה הם להיות בבידוד במשך שבעה ימים לאחר ההידבקות. על פי דיווחים בטורקיה, מאז שנדבק לראשונה מהנגיף, הוא שהה תשעה חודשים בבית חולים ועוד חמישה חודשים בביתו באיסטנבול.

מוזאפן לא הצליח ליצור מגע פיזי עם אשתו ובנו, כולל לא למסור דברים אחד לשני, במהלך תקופה זו, אך הם הצליחו לבקרו. הוא אמר שבהתחלה הוא חשב שהוא רק נשא של המחלה, אבל עכשיו הוא למד שזה לא המקרה. "אני חושב שאני חשוף יותר לנגיף, אפילו חתול שעובר ליד החלון יכול להדביק אותי", הוא אמר. "החלמתי, אבל עדיין יש לי שאריות של קורונה בגוף שלי. זה ההסבר היחיד שניתן לי לבדיקות החיוביות", הוסיף.

"אין לי בעיה, חוץ מחוסר היכולת לגעת באהובים שלי, זה מאוד קשה. אני אפילו לא יכול להתחסן בגלל המצב שלי".

הבדיקות החיוביות הופכות את האיש לא כשיר לחיסון, על פי הנחיות טורקיות שאומרות שחולים חיוביים חייבים להמתין להחלמה מלאה כדי לקבל זריקה.

מוזאפן שאיבד את חוש הטעם והריח שלו במהלך החוויה הקשה, פנה לרשויות בבקשה להקל לפחות על הבידוד. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

בנו אמר שאביו תמיד היה אדם "חיובי" רק לא בצורה הזו. "כל הזמן אמרנו כמה הוא חיובי ועכשיו הבחור הפך לחיובי לקורונה, ולא יכול לחזור להיות שלילי, הוא אומר שהוא מרגיש שנתקע ברמזור האדום ולא יכול לעבור את זה".

קורונה בדיקת קורונה בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד