כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

השוחטים ב'מילועוף' שובתים ומתבצרים במפעל

מתחדש מאבק השוחטים: לאחר שקט בימי הלחימה, שבים השוחטים למחות - ב'מילועוף' פתחו אתמול בשביתה ללא הגבלת זמן

שוחטים במפעל, צילום אילוסטרציה: עזריאל משה
שוחטים במפעל, צילום אילוסטרציה: עזריאל משה

השוחטים במפעל מילועוף בעכו המאוגדים בכוח לעובדים משביתים היום (ב), יום שני ברציפות, את פעילות השחיטה במפעל ללא הגבלת זמן. החל משעות הבוקר (6:00) מתבצרים 40 עובדים בחדר השוחטים ומונעים את עבודתם של העובדים החלופיים אשר הגיעו להחליפם.

השוחטים החלופיים הובאו למקום בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים - מזה שלושה חודשים מצוי הוועד בסכסוך עבודה מול מעסיקו, חברת הקבלן "המאיר". " עד כה נמנענו מהשבתת המפעל לאור המצב הביטחוני הרגיש", מסביר סבי עמר יו"ר הוועד, "בנוסף הבהרנו כי נמנע מצעדים ארגוניים במהלך ביקורת של האיחוד האירופי בשבוע שעבר, וזו התודה שאנו מקבלים - פיטורים לקראת השנה החדשה". כ-30 שוטרים כבר פרוסים בשטח. העובדים צפויים להתנגד לפינויים.

וועד השוחטים והבודקים במפעל מילועוף הפך לוועד יציג בתחילת 2014. משא ומתן מול חברת הקבלן נמשך עד לראשית מרץ, אז הודיע חברת "המאיר" כי אינה יכולה להמשיך במשא ומתן בשל לחצי מילועוף, המסרבת לכל שיפור כלכלי בתנאי ההעסקה של העובדים.

מאז ועד לתחילת מבצע צוק איתן קיימו העובדים שלוש שביתות בנות חצי שעה כל אחת, במחאה על התערבות מילועוף במו"מ הקיבוצי מול חברת הקבלן. "מילועוף מקפידה לנהוג כלפינו בחוסר תום לב", מבהיר עמר.

"לקראת הביקורת של האיחוד האירופאי, ומתוך חשש שנשבית הפעילות, הובהר לנו כי הם מכירים באחריות השילוחית כלפינו ואף נקבעה עם הוועד פגישה . יום לאחר הביקורת-בה עמדנו בדברתנו-בוטלה הפגישה והנהלת מילועוף הבהירה כי היא לא מוכנה לדבר עם ארגון העובדים". ביום ראשון הודיע הנהלת מילועוף לחברת הקבלן ה"מאיר" על הפסקת ההתקשרות איתה.

"שוקי בשן מנכ"ל מילועוף מפעיל כאן את כובעיו הנוספים" מבהיר איתמר פרחי המלווה את איגוד השוחטים והבודקים הארצי מטעם כוח לעובדים. "כחבר מועצת הלול ויו"ר מגדלי העוף בישראל, הוא מנסה להבהיר לחברות הקבלן -המעסיקות כ- 70% מהשוחטים- כי למשא ומתן עם השוחטים יהיה מחיר".

וועד השוחטים והבודקים במילועוף מאוגד כאמור באיגוד הארצי(איגוד שו"ב) המאגד את כלל שוחטי העוף בארץ בכוח לעובדים.

אתמול (יום א') הצטרפו לשוחטים במילועוף גם השוחטים במפעל "הל יסכה" באור יהודה לשביתת מחאה בת שעה. השוחטים מחו על הסיוע שהעניק המפעל למילועוף במציאת שוחטים חלופיים, ועל עיכוב בהעברת משכורות לעובדי לעובדי הל יסכה שטרם שובצו לעבודה לאחר מהלך ההתאגדות וזאת, בניגוד להוראת בית הדין.

"הפגיעה המתמשכת בזכויות העובדים , הסירוב להכיר בהתאגדויות העובדים והמחיר הנגבה מהמפעל ומהציבור, מבהירים את הצורך להסדיר אחת ולתמיד ובאורח רוחבי את מעמדם של השוחטים בישראל" מסביר פרחי.

כזכור בתחילת יוני הודיע כוח לעובדים על הפיכתו לארגון היציג בענף שחיטת העוף, לאחר הצטרפותם של למעלה ממחצית שוחטי העוף. עד עתה מסרב הפורום המתאם של המשחטות לנהל משא ומתן בסירוב.

"אנו עדים להפרות מתואמות של זכויות העובדים בין חברות הפורום, ועל כן ייתכן כי לא יהיה מנוס מהפעלת שביתות הזדהות במשחטות שונות בכל רחבי הארץ". מסכם פרחי.

מהנהלת מילועוף נמסרה תגובה: "ההנהלה החליטה לעבור להעסקה ישירה של השוחטים בעצמה וכפועל יוצא, היא מסיימת את ההתקשרות עם חברות הקבלן. מההנהלה נמסר כי בימים אלה החברה קולטת את השוחטים כעובדים מן המניין והם ייהנו מההסכם הקיבוצי הנהוג בחברה ומכלל ההטבות מהן נהנים עובדי מילועוף. אנו מעדיפים לשלם ישירות לעובדים במקום לשלם דמי תיווך לחברה קבלנית".
שביתה שוחטים מפעל מילועוף מתבצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד