ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ניקוי אורוות בערוץ

שני פלסטינים גרמנים אנטישמים פוטרו מעבודתם

שני עיתונאים פלסטינים-גרמנים פוטרו מעבודתם בחברת השידור הגרמנית דויטשה וולה (DW) שבוע לאחר שערוץ החדשות פיטר חמישה מעובדיו בערוץ בשפה הערבית

שני פלסטינים גרמנים אנטישמים פוטרו מעבודתם
בית בעזה שהותקף בצוק איתן צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

פיטורי העובדים הערבים של DW הגיעו לאחר חקירה חיצונית שקבעה, כי זאהי עלאווי, ויאסר אבו מואילק, שני עיתונאים פלסטינים-גרמנים, פרסמו פוסטים במדיה החברתית עוד ב-2014, פוסטים אנטישמיים בעליל.

הפרסומים המדוברים ברשתות החברתיות התייחסו לפוסטים בפייסבוק של עלאווי ואבו מואילק שגינו את ישראל בזמן מבצע צוק איתן ב-2014. "מה שמדינת הטרור ישראל עושה לפלסטינים הוא שואה חוזרת ונשנית", כתב עלאווי בעמוד הפייסבוק שלו ביולי 2014. לטענת הפלסטינים יותר מ-2,200 פלסטינים נהרגו.

בנוסף לשניים האחרונים, באזיל אל-ארידי, מורהף מחמוד, מראם סאלם, פארח מרקה ודווד איברהים הושעו בתחילת דצמבר ופוטרו ב-7 בפברואר - באותו היום שבו פורסמה חקירה חיצונית של למעלה מחודשיים.

חברת התקשורת הגרמנית Deutsche Welle (DW) פיטרה חמישה עובדים בעקבות חקירה עצמאית באשמת אנטישמיות במקום העבודה. לפי גורם בערוץ, ארבעה מהם עבדו במחלקה הערבית. שמונה עובדים נוספים נחקרים בימים אלה.

החקירה נפתחה בדצמבר האחרון כאשר התקשורת הגרמנית סיקרה את נושא ההצהרות האנטישמיות של עובדי DW ברשתות החברתיות. אחד העיתונאים כינה את ישראל "סרטן שצריך להיפטר", אחר קבע כי "הלובי היהודי שולט במוסדות גרמניים רבים", שלישי השווה את היהודים לנמלים ש"פולשות דרך נקודות תורפה". כתוצאה מכך, חברת התקשורת לא רק פיטרה עובדים, אלא גם נאלצה להפסיק לעבוד עם ערוצי טלוויזיה ערביים, בהם ערוץ ירדני וערוץ לבנוני.

מנהל חברת המדיה פיטר לימבורג אמר שהוא ועמיתיו "מצטערים באמת על השערורייה" והדגיש כי "עצם הרעיון של משלמי המסים הגרמנים לממן אנטישמים מפחיד את יהודי גרמניה והעולם".

גרמניה פלסטינים פיטורי עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד