כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המבצע במספרים: 4,762 מטרות, 3,356 רקטות

כמה חיילי מילואים גייס צה"ל, כמה נהרגו או נפצעו וכמה מחבלים חוסלו • וידאו: המנהרה האחרונה

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

מצב הפצועים:
תשעים ותשעה חיילי צה"ל שנפגעו במהלך מבצע "צוק איתן" מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מהם, תשעה במצב קשה, 34 במצב בינוני ו-56 במצב קל.

במרכז הרפואי שיבא בתל השומר מאושפזים 53 חיילים, בהם שניים במצב קשה, 22 במצב בינוני ו-29 במצב קל.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע מאושפזים 18 חיילים, בהם חמישה במצב קשה, שבעה במצב בינוני ושישה במצב קל.

בבית החולים ברזילי באשקלון מאושפזים 13 חיילים, בהם אחד במצב בינוני ו-12 במצב קל.

בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה מאושפזים תשעה חיילים, בהם אחד במצב קשה, שניים במצב בינוני ושישה במצב קל.

במרכז הרפואי הדסה בירושלים מאושפזים שישה חיילים, מתוכם אחד במצב קשה, אחד במצב בינוני וארבעה במצב קל. מצבו של החייל מפגוע הירי הוא קשה אך יציב לאחר שעבר אמש ניתוח מציל חיים בן מספר שעות.

בעוטף עזה מסכמים:
מועצה אזורית אשכול: מאז תחילת המבצע: 731 נפילות. מאז תחילת ההסלמה: 851 נפילות. מתוכם 76 נפילות בתוך ישובים. פצוע אחד שפונה במצב בינוני. נזק לכ-25 בתים ומבנים, כ-15 רכבים ו-20 אתרי חקלאות ותעשייה. הושמדו שדות שלמים בשטחים הצמודים לגדר המערכת, נזק ליבולים ולאדמה (שהפכה ל"פודרה"). במהלך ההסלמה שהו באשכול (32 ישובים) כ- 70% מהאוכלוסיה. בישובים צמודי הגדר (7 ישובים) שהו כ-20% מהאוכלוסיה.

מועצה אזורית שער הנגב: שבועיים לפני מבצע צוק איתן נורו עשרות רקטות לעבר יישובי שער הנגב, בהם פגיעות ישירות. מראשית מבצע 'צוק איתן' שוגרו 344 רקטות נורו לעבר שער הנגב, 26 יירוטים מעל המועצה. כ-20 פגיעות ישירות בתוך יישובים עם נזק לבתים, מבני ציבור ותשתיות. 2 אירועים של מתקפת מנהרות מחוץ לישובים. 8 שרפות גדולות כתוצאה מירי. תושבת פצועה באורח בינוני. 2 אזרחים פצועים קל ובינוני בשטח פתוח ליד קיבוץ.

מועצה אזורית שדות נגב: במהלך מבצע 'צוק איתן' נפלו בשדות נגב 263 רקטות, מתוכן 27 בשטחים מיושבים ו-236 רקטות בשטחים חקלאיים ושטחים פתוחים. כמו כן, היו 31 ירוטים.

מועצה אזורית מרחבים: מתחילת המבצע נורו אל עבר יישובי המועצה 131 טילים. 32 יירוטים 99 נפילות בשדות חקלאיים ובשטחים פתוחים.

הנחיות התגוננות למחר של פיקוד העורף:
הנחיות התגוננות למרחב עוטף עזה (0-7 ק"מ): בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן המוגדר לכל אזור.

אין התקהלויות והתכנסויות מעל 300 איש בשטח פתוח וסגור. פעילויות הפגה לקיץ, מוסדות להשכלה גבוהה ומעונות יום - ניתן לקיים בתוך מיגון תקני בלבד. מקומות עבודה שאינם חיוניים - אין מגבלות. מרכזי קניות - אין מגבלות.

הנחיות התגוננות בטווח 7-40 ק"מ מרחבים אשקלון, אשדוד ובאר שבע: בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן העומד לרשותך. אין התקהלויות והתכנסויות מעל 500 איש בשטח פתוח וסגור. פעילויות הפגה לקיץ, מוסדות להשכלה, מעונות יום וחינוך מיוחד - יתקיימו בתנאי שהתלמידים והצוות יכולים להיכנס למרחב מוגן תקני בהתאם לפרק הזמן העומד לרשותם. מקומות עבודה שאינם חיוניים - אין מגבלות מרכזי קניות - אין מגבלות.

כל יתר הארץ - (מוכנות והיערכות): בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן המוגדר לכל אזור. התקהלויות והתכנסויות - אין מגבלות. פעילויות הפגה לקיץ, מוסדות להשכלה גבוהה ומעונות יום - אין מגבלות. מקומות עבודה שאינם חיוניים- אין מגבלות. מרכזי קניות - אין מגבלות.

דו"צ: היציאה אינה תנאי להפסקת האש
ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, ביקר במפקדת התיאום והקישור בעזה ואמר כי "אנחנו עושים את כל המאמצים לקיים את המאמץ האזרחי וההומניטארי תוך כדי לחימה".

כמו כן, התייחס הרמטכ"ל לשילוב בין מטרות הלחימה לבין המימד האנושי. "השילוב הזה בין הכרח הלחימה מצד אחד לבין המאמץ הרחב ככל שניתן להימנע מפגיעה ולסייע הוא עניין שנכון ערכית ואסטרטגית", הסביר רא"ל גנץ. "אין לנו שום דבר נגד תושבי עזה ויש להם זכות וצורך לחיות כמו כל אחד אחר. אנחנו נכנסים לתקופה קשה של סיוע לשיקום, זה לא יהיה רק ממניע אסטרטגי - אלא מהצד ההומני".

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז: "אנחנו יכולים להבטיח שכל מה שפגענו בו, פגענו בו באופן קשה. אנחנו יכולים להבטיח שאנחנו נשארים באזור להגן על יישובי הדרום ואנחנו יכולים להבטיח שהפגיעה במערך המנהרות היא פגיעה מאוד משמעותית ביכולת האסטרטגית של ארגון החמאס. אנחנו נוהגים בזהירות – כוחותינו עירניים ודרוכים".

אלמוז התייחס הבוקר להפסקת האש שצפויה להימשך כ-72 שעות: "אנחנו כל הזמן מסייגים - עד שזה לא נגמר, זה לא נגמר", הדגיש תא"ל אלמוז. "ראינו כבר בחודש האחרון שעות שחשבנו שהפסקות האש באמת מתייצבות, ואחר כך ראינו דברים אחרים. אנחנו נוהגים בזהירות ומשאירים את הכוחות עירניים ודרוכים".

"בדקות הקרובות ובזמן הקרוב אנו נסיים את היציאה של כוחות צה"ל מהרצועה, נתמקם על קו הגבול וניערך להמשך. ברגע שיעדכנו אותנו והדרג המדיני ינחה אותנו על פעולות אחרות - נבצע אותן", סיפר דובר צה"ל. "יש להזכיר כי היציאה מרצועת עזה איננה תנאי להפסקת האש - היא החלטה ישראלית להסיג את הכוחות בשל שיקולים מבצעיים".

על שיגורי הרקטות שהמשיכו עד דקות ספורות לפני כניסת הפסקת האש לתוקף אמר: "יש כאן סיפור שחמאס ירצה לספר על היכולת לשגר גם בדקה האחרונה וממול יש את העובדות בשטח שקשורות בפגיעה בחמאס ובמצב שהוא מצוי בו", הבהיר תא"ל אלמוז. "אני מציע שאת הסיפורים נעזוב כרגע - אנחנו מעריכים מתוך ידיעות מודיעיניות ומתוך מה שאנו רואים בשטח שהמכה שספג חמאס היא קשה מאוד, ובימים הקרובים אנו נבסס את הפעילות של צה"ל ונתקדם להמשך".
צוק איתן מבצע עזה סיכום מספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד