י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דרמה בש"ס

פרסום ראשון: חבר המועצת פורש בזעם מראשות הנהלת הרשת

בלגן ברשת החינוך הספרדית: אחרי שבעבר נחשפו חיכוכים בהנהלת רשת 'בני יוסף' של תנועת ש"ס, בין היו"ר חבר המועצת הגר"ד יוסף לבין המנכ"ל לשעבר - ח"כ חיים ביטון, מתברר כי חילופי הגברי בהנהלה לא פתרו את הבעיה והגר"ד נאלץ להודיע בשנית על פרישה | הסיפור המלא

פרסום ראשון: חבר המועצת פורש בזעם מראשות הנהלת הרשת
הגר"ד יוסף צילום: יונתן זינדל פלאש 90

דרמה של ממש ברשת החינוך 'בני יוסף' של ש"ס, לאחר שבימים האחרונים הודיע חבר מועצת חכמי התורה ומי שכיהן כיו"ר הרשת, הגר"ד יוסף - על פרישתו מראשות הנהלת הרשת, זאת בעקבות חילוקי דעות קשים עם ההנהלה הטכנית.

כבר במשך השנים האחרונות פורסמו חילוקי דעות בין הרב דוד יוסף למנכ"ל הרשת לשעבר, כיום חבר הכנסת חיים ביטון. בעבר פרסם העיתונאי ישי כהן כי הרב יוסף התבטא נגד ביטון כי "הוא (חיים ביטון. א"ק) שקרן, עושה מה שהוא רוצה, אני היושב ראש, הוא לא מתייעץ איתי", אך מאז נרגעו הרוחות באופן זמני.

כעת, למרות שביטון עזב כבר לפני כשנה את התפקיד, העימות נמשך, כאשר המנכ"ל החדש, הרב אבנר עמר המשיך באותה מדיניות כלפי הרב יוסף, ואחרי שבקשותיו השונות בישיבות החודשיות כמעט ולא נענו לשביעות רצונו, העניינים הובילו לזעם המחודש, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בעקבות כך, שיגר הרב דוד יוסף בימים האחרונים מכתב לחברי הנהלת הרשת בה הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו כיושב ראש הנהלת הרשת. את מכתב ההתפטרות שיגר הרב יוסף גם לנשיא המועצת חכם שלום כהן ולכל חברי מועצת חכמי התורה. מדובר בדרמה של ממש בתנועה, שכן הרב יוסף הוא הדמות הרוחנית שהובילה את הרשת לאורך השנים.

העימות יהווה אתגר של ממש לתנועה, וכעת פעם נוספת יאלצו להרגיע את הרוחות. נציין כי הרשת מהווה את המוסד הגדול והעיקרי ביותר של התנועה. יו"ר ש"ס אריה דרעי ייאלץ למצוא פתרון להרגעת הרוחות, או להחליף שוב מנכ"ל לרשת שיהיה מקובל ומסוכם על הרב יוסף או לחלופין להביא מחליף רוחני סמכותי שיתפוס את מקומו של הרב יוסף ויעמוד בראשות הנהלת הרשת.

פנינו אל לשכתו של מנכ"ל רשת החינוך הרב אבנר עמר וביקשנו את התייחסותם, שם סירבו להגיב.

הרב דוד יוסף בני יוסף ש"ס מנכ''ל חיים ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד