י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
נכנס לתוקף היום

שר האוצר חתם על צו שמקפיץ את מחיר העישון האלקטרוני

לפי הצו שחתם שר האוצר, על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יוטל מס קניה של 243% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 7.34 ש"ח למ"ל

שר האוצר חתם על צו שמקפיץ את מחיר העישון האלקטרוני
הסתערות על חנות לממכר סיגריות אלקטרוניות צילום: באדיבות המצלם

שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם היום (רביעי) על צו חדש המטיל מס קניה על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות. הצו ייכנס לתוקפו כבר היום והוא מחליף את הצו שאושר על ידי ועדת הכספים ב-31 בינואר 2022.

הצו קובע כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יוטל מס קניה של 243% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 7.34 ש"ח למ"ל אשר בכל מקרה לא יפחת מ-14.08 ש"ח למ"ל. שיעור המס קניה על סיגריות חד פעמיות יוסיף לעמוד על רמה של 270% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 8.16 ש"ח למ"ל אך לא פחות מ-15.64 ש"ח למ"ל.

הצו החדש נועד לשקף את הפחת שנוצר במהלך תהליך המילוי, בעת המעבר בין כלי קיבול שונים. כמו כן, הצו נחתם על רקע חששות שהועלו על ביטול לכאורה של הצו הקודם במליאת הכנסת ביום שני האחרון. ברשות המסים מדגישים, עם זאת, כי הצו הקודם לא בוטל על ידי הכנסת ורף המיסוי נשמר בשים לב להפחתה שצוינה לאיל שנכנסה לתוקף מהבוקר.

"הצו החדש נועד לשקף את הפחת שנוצר במהלך תהליך המילוי, בעת המעבר בין כלי קיבול שונים. כמו כן, הצו נחתם על רקע חששות שהועלו על ביטול לכאורה של הצו הקודם במליאת הכנסת ביום שני האחרון. ברשות המסים מדגישים, עם זאת, כי הצו הקודם לא בוטל על ידי הכנסת ורף המיסוי נשמר בשים לב להפחתה שצוינה לאיל שנכנסה לתוקף מהבוקר״, נמסר ממשרד האוצר.

אביגדור ליברמן סיגריה אלקטרונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד