כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחווה מיוחדת

ילדי העוטף הפתיעו בכנסת; ההבטחה של ננסי פלוסי לישראל

כמחווה ליו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי - כ-100 ילדים תושבי העוטף הגיעו למליאה ונופפו בדגלי ישראל וארה"ב כהוקרה על פעילותה למען המשך מימון כיפת הברזל

ילדי העוטף הפתיעו בכנסת; ההבטחה של ננסי פלוסי לישראל
דגלי ישראל וארה"ב לקראת הביקור צילום: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת

כמחווה ליו"ר בית הנבחרים, כמאה ילדים, תלמידי כיתה א' מעוטף עזה, הגיעו היום (רביעי) ליציע האורחים במליאת הכנסת בזמן ביקורה של ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי.

הילדים נופפו בדגלי ישראל וארה"ב כהוקרה לפלוסי שפעלה למען ההחלטה בקונגרס להמשיך ולממן את "כיפת ברזל", להגנת יישובי עוטף עזה ממתקפות טילים של ארגון הטרור חמאס.

פלוסי אמרה בהצהרתה לתקשורת, במהלך ביקורה בכנסת עם קבוצה של חברי קונגרס: "ישראל היא ההישג הפוליטי הגדול ביותר במאה ה-20 וארצות הברית גאה להיות בעלת בריתה הוותיקה ביותר".

פלוסי המשיכה: "תמיכתה של ארצות הברית בביטחון ישראל וביציבות האזורית נותרה בלתי ניתנת לערעור. בית הנבחרים אישר בגאווה מימון נוסף לכיפת ברזל בספטמבר האחרון, ואנו מקווים לאשר זאת גם בסנאט בקרוב מאוד. אנו ביחד במאבק כנגד הטרור שמציבה איראן, הן באזור והן בפיתוח הנשק הגרעיני. האיום של איראן גרעינית הוא עולמי, וקרבתה של ישראל לאיראן היא אחריות משותפת לכולנו".

כזכור, בתחילת השבוע דווח כי יושבת ראש בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, תגיע השבוע לביקור בישראל, במהלכו תשתתף בטקסים רשמיים.

פלוסי, בת ה-81, היא חברת המפלגה הדמוקרטית, המכהנת כיושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, משרה בה החזיקה גם בשנים 2007–2011, עת הייתה לאישה הראשונה שכיהנה בתפקיד זה. היא מכהנת כחברת בית הנבחרים מטעם מדינת קליפורניה משנת 1987.

בעבר, פלוסי הייתה מעורבת במבוכה מדינית כאשר היא הגיעה לביקור לסוריה ב-2007, אחרי ביקור בישראל, והיא הודיעה שהיא העבירה לנשיא הסורי בשאר אל-אסד מסר מראש הממשלה דאז אהוד אולמרט כי ישראל מוכנה לשלום, אבל לאחר מכן פרסמה ישראל הצהרה שהסתייגה מדבריה של פלוסי והדגישה שבדברים שנאמרו לה לא היה שום שינוי עמדה של ישראל.

הביקור נערך במסגרת סיור שהיא קיימה אז במזרח התיכון בראשות משלחת של חברי קונגרס, שכלל את ישראל, הרשות הפלסטינית, סוריה וערב הסעודית. בישראל היא נאמה בפני מליאת הכנסת, ופגשה את ראש הממשלה אהוד אולמרט. החלק השנוי במחלוקת של ביקורה היה בסוריה, אותה ניסה ממשל בוש לבודד בשל קשריה עם איראן וסיועה לטרור, בפרט בעיראק. עצם הביקור היווה התרסה כנגד מדיניות הממשל וסירובו לנהל מגעים דיפלומטיים ישירים עם מדינות מסוימות, וממשל בוש תקף את פלוסי על ביקורה.

בחודש ינואר 2021 לאחר ההסתערות על הקפיטול נאמה בבית הנבחרים וציטטה חלק מהשיר של המשורר הישראלי אהוד מנור "אין לי ארץ אחרת" ואמרה: "אדוני הדובר, במהלך תקופת נשיאותו של טראמפ, בארבע השנים הללו ובמיוחד בתקופה העצובה הזו, אני נזכרת במילותיו של המשורר הישראלי הדגול, אהוד מנור, כשאמר: 'לא אשתוק כי ארצי שינתה פניה, לא אוותר לה, אזכיר לה ואשיר כאן באוזניה עד שתפקח את עיניה. לא אשתוק כי ארצי שינתה פניה'".

עוטף עזה ננסי פלוסי כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד