כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קמו עלינו ערב רב

חבר המועצת על גזירות ליברמן: "המן גם התחיל עם התינוקות"

"כמו המן בזמנו" • דברים כואבים וחריפים שנאמרו מפי ראש הישיבה הגאון רבי מאיר ברגמן, מזקני חברי מועצת גדולי התורה, נוכח הגזירות הקשות של ליברמן וממשלת השינוי. הדברים נאמרו בפני תלמידי ת"ת אילת השחר בבני ברק • צפו בתיעוד וידאו ממעונו של חבר המועצת 

חבר המועצת על גזירות ליברמן: "המן גם התחיל עם התינוקות"
הגרמ"צ ברגמן במעונו אמש צילום: שוקי לרר

בדברים שנשא ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, מזקני חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' בפני תלמידי תלמוד תורה "איילת השחר" בשכונת קרית הרצוג בבני ברק, הוא עורר בדברים נוקבים נוכח הגזירות הנוראיות הניתכות על עולם התורה באדיבות השר אביגדור ליברמן וממשלת השינוי.

ראש הישיבה נשא את הדברים אמש (שלישי) במעונו בבני ברק, לשם עלו התלמידים והמחנכים כדי שיעוררם ויחזקם בלימוד התורה הקדושה. ראש הישיבה הדגיש כי תינוקות של בית רבן הם היסוד של כלל ישראל.

בדבריו פתח חבר המועצת: "היסוד של כלל ישראל זה תינוקות של בית רבן, גם המן בזמנו, הוא אמר - בתחילה אני מתחיל עם התינוקות".

וכאן השמיע ראש הישיבה את דבריו הכואבים נוכח הגזרות הקשות: "וקמו עלינו, איך לקרוא להם, ערב רב, רוצים להילחם נגד תורה הקדושה, כל מה שיקר לנו מאוד".

את דבריו סיים בדברי חיזוק וברכה: "אנחנו צריכים להתחזק, ונודיע לכל העולם שאנחנו לא נזוז! ובסיעתא דשמיא הקב"ה ירחם על כלל ישראל, שהסטרא אחרא תתבער מן העולם ונזכה לביאת משיח צדקנו".

כזכור, בתחילת השבוע נחשפה התוכנית שהגה שר האוצר אביגדור ליברמן "עבור" המגזר החרדי ועיקרה פגיעה אנושה למשפחות האברכים. התוכנית תוצג מחר בקבינט הכלכלי-חברתי. ליברמן מתכוון להכליל את הרפורמות הנוגעות לחברה החרדית בחקיקה ראשית בכנסת - ככל הנראה עוד לפני תקציב 2023.

לפי התוכנית, תישלל ההנחה בארנונה, וכן ביטול סבסוד צהרונים ומעונות היום להורים שאינם עובדים, ומספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, וזאת מבלי לפגוע בתקציבן של הישיבות. לפי משרד האוצר, המהלך יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה מבלי שקצבתם בכולל תפגע.

לצד הפגיעה הכלכלית, יינתנו תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שישלבו לימודי ליבה בבתי הספר.

הרב מאיר צבי ברגמן אביגדור ליברמן גזירות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד