כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסוף לתופעה המכוערת

אושרה בטרומית: איסור פרסום שמות נפגעים

הצעת החוק של ח"כ יצחק פינדרוס קובעת קנס של אלפי שקלים למי שיפרסם שמות הרוגים ברשתות החברתיות טרם אישור פרסום הידיעה על ידי גורמים רשמיים

אושרה בטרומית: איסור פרסום שמות נפגעים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בתמיכת הממשלה וללא מתנגדים: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק 'איסור פרסום והפצת שמות נפגעים' של ח"כ יצחק פינדרוס.

מטרת ההצעה לשים סוף לפרסום שמות הרוגים בקבוצות הוואטסאפ בטרם משפחות ההורגים עודכנו על כך. לפי ההצעה, מי שפרסם שמות הרוגים בארבע שעות שלאחר האירוע, טרם פרסום הודעה רשמית יידרש לשלם 7,500 שקלים למשפחת ההרוג, ללא הוכחת נזק.

טרם אישור הצעת החוק, סיפר ח"כ פינדרוס במליאה כי את ההצעה קיבל משרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, אולם מי שדחף אותו בכל הכוח לקדם את ההצעה היא אלמנת איש החסד הרב חיים הר כסף ז"ל שסיפרה בדיון שקיים בוועדת הפנים, כיצד נודע לה על פטירת בעלה דרך הודעות בקבוצות הוואטסאפ.

הצעת החוק זכתה לתמיכת הממשלה, לאחר מספר שינויים בנוסח ההצעה שמשרד המשפטים ביקש. אחת הסיבות לתמיכה מקיר לקיר, הייתה תאונת המסוק מול חופי חיפה בשבוע שעבר. פרסום התאונה על ידי התקשורת ונבחרי ציבור, טרם אישור הפרסום על ידי צה"ל, הביאה לכך שמשפחות ההורגים ידעו על הטרגדיה הקשה עוד טרם קצין הנפגעים עדכן אותם בצורה מסודרת.

ח"כ פינדרוס אמר: "אני שמח שמליאת הכנסת התגייסה לנושא כה חשוב ומועיל. מקווה שנוכל למנוע דמעות של עוד אלמנה, צער של עוד אב שכול של עוד בן יתום ונהיה קצת יותר אנושיים".

"אני מבין את החשש של משרדי הממשלה על פגיעה בחופש הביטוי, אבל מהצד השני עומדת הפגיעה במשפחות הנפגעים, שמלבד הטרגדיה העצומה במקרים רבים נודע להם על כך שבני משפחתם נפגע בדרכים לא רשמיות ולא אחראיות".

שמות הרוגים יצחק פינדרוס הפצת שמות פצועים וואטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד