י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשת הריגול

הפרקליטות מודה שנמצאה חריגה בפריצה לפילבר: "אין לדחות את משפט נתניהו"

בעקבות דרישת הסניגורים במשפט נתניהו, העבירה היום הפרקליטות את תוצאות הבדיקה שנערכה בנוגע לטענות לריגול במסגרת חקירת תיקי האלפים | הפרקליטות לבית המשפט: "ראוי להמשיך את שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים כסדרה, ואין כל עילה לדחות את המשך המשפט"

הפרקליטות מודה שנמצאה חריגה בפריצה לפילבר: "אין לדחות את משפט נתניהו"
נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) לבית המשפט את תגובתה לבקשות הנאשמים בתיקי האלפים, הכוללת את תוצאות הבדיקה בעניין הטענות לשימוש בתוכנות רוגלה במסגרת חקירת התיק. על פי התגובה, לבקשת התביעה ערכה המשטרה בדיקה מקיפה ביחס לכ-1500 טלפונים המשויכים לכ-200 גורמים המעורבים בתיקי האלפים ותיקים הקשורים אליהם.

לגבי תיקי החקירה של פרשות 1000 ו-2000 ושאר התיקים הקשורים אליהם – בבדיקה התברר כי לא הוצאו צווים להאזנת סתר ולא נעשה שימוש באמצעות "רוגלה" ביחס למעורבים בתיקים.

כמו כן, מבדיקתה של היחידה החוקרת ברשות ניירות ערך עולה כי לא עשתה מעולם שימוש במערכת טכנולוגית כזו, וכך גם בתיק זה. במסגרת חקירת תיק 4000 עלה בבדיקה כי הוצאו צווי האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים לשני גורמים – לנאשמת איריס אלוביץ ולעד שלמה פילבר.

בתשובה לבית המשפט נכתב כי בעקבות מתן הצווים השיפוטיים ולצורך מימושם, הופעלה מערכת טכנולוגית שבשימוש המשטרה לצורך ביצוע האזנות סתר לתקשורת בין מחשבים. בעניינה של אלוביץ, ניסיון הפעלת המערכת בעקבות הצו לא צלח, ומשכך, ממילא, לא הניב תוצרים.

בעניינו של פילבר, המערכת הופעלה והניבה תוצרים למשך מעט יותר מיממה. בחינת כלל התוצרים מהאזנת סתר של פילבר לא הניבה כל חומר חקירה העשוי להיות רלוונטי לתיק.

על פי הבדיקה, בצד הפקת התוצרים בהתאם לצו, ביצעה המערכת פעולות מסוימות, הכוללות העתקה של רשימת אנשי הקשר והעתקה של מספר פריטי מידע נוספים שהיו אגורים בטלפון הסלולרי של פילבר, שלא פורטו במפורש בבקשה למתן צו.

על פי הבדיקה הפרטים הרלוונטיים שמורים במסד הנתונים של המערכת אך לא הועברו לעיון היחידה החוקרת. בנוסף, בדיקת המשטרה העלתה שצו האזנת סתר מיוחד הוצא ביחס לאחד העדים בתיק, אולם במסגרת תיק חקירה אחר ונפרד בו היה חשוד. גם במקרה זה, הצו לא מומש.

נוכח ממצאי בדיקת המשטרה, עמדת התביעה היא שנכון וראוי להמשיך את שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים כסדרה, ואין כל עילה לדחות את המשך המשפט.

משפטו של בנימין נתניהו ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד