י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גנבו את המצלמה

"אל תצלמו פה": הורשעו תוקפי העיתונאים ב'שומר החומות'

בית המשפט הרשיע את יוסף פרץ ויוסף מעטוף בתקיפת צוות "כאן חדשות" בתל אביב, במהלך מבצע "שומר החומות" | "אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים", צעק פרץ תוך שהוא גונב את המצלמה

תקיפת צוות 'כאן'
תקיפת צוות 'כאן' צילום: צילום מסך

בית משפט השלום בת"א הרשיע בהתאם להודאתם את יוסף פרץ ויוסף מעטוף בתקיפת צוות "כאן חדשות" בתל אביב, במהלך מבצע 'שומר החומות". בנוסף, הורשע פרץ בגניבה בנסיבות מיוחדת ומעטוף בסיוע לגניבה בנסיבות מיוחדות. זאת לאחר שבמהלך מבצע "שומר חומות" הנאשמים תקפו צוות של תאגיד השידור, בתל אביב.

במסגרת הסדר טיעון, הוגש היום על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן, מפרקליטות מחוז ת"א כתב אישום מתוקן, על פיו ב 13.5.21 במהלך מבצע "שומר חומות" הגיעו צלם וכתב, מטעם חטיבת הטלוויזיה של תאגיד השידור, לסקר את ההתרחשויות באחת מהשכונות בת"א.

במהלך ההתרחשויות פנו פרץ ומשתתף אחר אל צוות התאגיד וביקשו מהם להפסיק לצלם, תוך שפרץ דוחף את המיקרופון וצועק לעברם "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים".

למרות שהצוות החל להתרחק מהמקום, הלך פרץ לכיוונו תוך שהוא מזעיק את מעטוף, שהגיע למקום תוך מספר דקות. על אף שהצלם ביקש מפרץ להניח להם וציין בפניו כי הם הולכים, בזמן שהצוות עמד בסמוך לאחד הבניינים באזור, היכה מעטוף את הצלם בראשו באמצעות קסדה, בנוסף נתן מכה עם הקסדה למצלמה שהייתה בידו של הצלם, אשר נפלה והתרסקה על המדרכה.

בסמוך התחיל פרץ לתקוף גם הוא את הצלם. במהלך ניסיונו להתגונן מעד הצלם ונפל, בעודו מתרומם הטיח מעטוף את הקסדה בראשו פעמיים נוספות, תוך הצוות מתרחק מהם ונאלץ לרדת לכביש, בו נסעו מכוניות אותה עת. בהמשך נטל פרץ את המצלמה שהייתה על המדרכה והשניים נמלטו מהמקום. במסגרת הסדר הטיעון לא הגיעו הצדדים להסכמה לגבי העונש.

הרשעה תקיפת עיתונאי שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד