י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נבנה לפני 25 שנה

מעצב השולחן הארוך של פוטין מגלה את שוויו

מעצב השולחן הארוך בארמון הקרמלין של נשיא רוסיה פוטין, שעורר לעג בקרב הגולשים, מתגורר באיטליה והתראיין לעיתון איטלקי וסיפר על השולחן שעיצב במסגרת שיפוצים בארמון הנשיאותי לפני 25 שנה 

מעצב השולחן הארוך של פוטין מגלה את שוויו
מקרון אצל פוטין צילום: אתר הקרמלין

השולחן הארוך בחדר הפגישות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הפך לאחד הנושאים המדוברים בשבוע האחרון. בעל מלאכה איטלקי שייצר רהיטים בציפוי זהב במהלך שיפוצים בעלות של מיליונים בקרמלין - ארמונו הרשמי של הנשיא במוסקבה הבירה, ייצר גם את השולחן המדובר שאורכו שישה מטרים.

המעצב רנאטו פולוניה מאיטליה, שבנה את השולחן הענק המפורסם אומר כי עלותו היא 100,000 יורו. הוא דחה את הדיווח על כך שפוטין ישב רחוק מהנשיא הצרפתי עמנואל מקרון בגלל נגיף הקורונה ואמר לעיתון האיטלקי 'קוריאר' שהיא נבנתה לפני 25 שנה. קנצלר גרמניה אולף שולץ הגיע ביום שלישי לפגוש את פוטין כחלק מהניסיונות הדיפלומטיים לצנן את המשבר, וגם הוא צולם שוב ליד השולחן בקצהו השני המרוחק.

אתמול היה זה קנצלר גרמניה אולף שולץ שהגיע לפגוש את פוטין כחלק מהניסיונות הדיפלומטיים לצנן את המשבר, וגם צולם ליד השולחן. למרות המשמעות של השיחות, זה היה השולחן שאולי משך את תשומת הלב הגדולה ביותר, גולשים ברשתות החברתיות יצרו במהירות ממים מצחיקים לגבי המרחק העצום בין שני המנהיגים, לבין השולחן הענק. פולוניה אמר לעיתון האיטלקי שהוא נרגש לראות את עבודתו זוכה לתשומת לב רבה כל כך.

פוטין בפגישה עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. צילום: דוברות הקרמלין.

"זיהיתי את השולחן ברגע שראיתי אותו", אמר. "אני גאה בזה, אני תמיד מתרגש כשאני רואה שהעבודה שלי נמצאת ברקע של משהו חשוב. אני מקווה שזה יביא מזל טוב נגד המלחמה".

כשנשאל על הממים, הוא אמר שהם ממש הצחיקו אותו. "ראיתי שמישהו הפך את זה לנדנדה, מישהו אחר שם עליו מוטות לריקוד, בשלב הזה אפשר לומר שזה שולחן שמפתח יצירתיות", אמר פולוניה לעיתון האיטלקי.

הוא הסביר כי השולחן פוטין בפגישה עם נשיא ברזיל, זאיר בולסונארו. צילום: דוברות הקרמלין.

הינו באורך שישה מטרים ורוחב של שניים וחצי מטרים (בערך 20 רגל על ​​8.5 רגל), עשוי ברובו מעץ אלון, והוא ייחודי לחלוטין. המעצב כינה את היצירה 'מאוד מאתגרת' לטיפול, כשהדגשים על השולחן עשויים מעלי זהב. גם הקישוטים מלמעלה נעשו בעבודת יד.

 

כזכור, הנשיא הרוסי צולם כשהוא מקיים פגישה עם עמיתו הצרפתי עמנואל מקרון, ועמיתו הגרמני אולף שולץ, כשכל אחד יושב בשני קצותיו של השולחן.

כשנשאל אם הוא נבנה במיוחד לשימוש במהלך המגיפה, המעצב ביטל את הדברים. "זה עשוי להיות שימושי למטרה, אבל אין ספק שלאורך אין שום קשר למגיפה. הכנתי אותו לפני 25 שנה", הוא אמר. עוד ציין כי השולחן היה רק ​​חלק אחד מפרויקט גדול יותר שהוטל עליו, לעצב את פנים אחד מבנייני הקרמלין מ-1995 עד 1997.

החברה שלו עיצבה רהיטים, רצפות, תאורה, קמינים, תקרות וגימור קירות שיש. כשנשאל על המחיר לשולחן, הוא אמר שהוא קיבל תשלום במטבע איטלקי שהוחלף רשמית ביורו ב-2002, הוא אמר כי השולחן במושגים של היום, עולה 100,000 יורו.

המעצב אמר שהקרמלין לא היה הלקוח היוקרתי היחיד שלו. הוא אמר שרבים היו בינלאומיים, והוסיף שהוא עשה עבודה עבור אנשים במדינות ערב, כמו שייח'ים ומשפחות מלוכה וסולטאנים. "בזמן מסוים קיבלתי הזמנות מקדאפי וממשפחתו של סדאם", אמר, אך סירב למסור כל מידע נוסף.

שולחן הקרמלין ולדימיר פוטין עמנואל מקרון אולף שולץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד