י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כואב, מכעיס ומאכזב"

האם הח"כ מישראל ביתנו הינו נצר לחסידי בעלזא

ח"כ ישראל אייכלר נשא נאום במליאה בדבר הגזרות שהשית שר האוצר ואמר: "בכל מדינה אחרת הייתה פורצת התקוממות עממית נגד ממשלה שגוזרת גזירות על אוכלוסייה מסומנת" | וגם, הח"כ של ליברמן שאולי צאצא לחסידי בעלזא

האם הח"כ מישראל ביתנו הינו נצר לחסידי בעלזא
אלכס קושניר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר נאם הערב (רביעי) בפני מליאת הכנסת בנושא יוקר המחייה והגזרות שממשיך שר האוצר אביגדור ליברמן להטיל על הציבור, בעיקר החרדי.

תחילה פתח אייכלר ואמר: "ח"כ אלכס קושניר של ליברמן, נולד בעיירה דרוהביץ'. יכול מאוד להיות שאבותיו היו חסידים, ואולי אפילו חסידי בעלזא. לכן כל כך כואב, כל כך מכעיס, וכל כך מאכזב שהם גוזרים גזירות ביום פורים קטן בנימוקים כפי שנאמר "ישנו עם אחד מפורד ומפורז בין העמים ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שווה להניחם".

לדבריו, "הקומוניסטים והלאומנים שניהם, טענו שיהודים לא עובדים, ושצריך לחנך אותם לעבודה ולאסור עליהם ללמוד תורה. השבוע, הממשלה החליטה לגזור גזירות על תינוקות שאמותיהם רוצות לצאת לפרנס אותם, שלא יקבלו הנחות רק בגלל שבעליהן לומדים תורה".

עוד אמר: "זה לא קורה אצל אחשוורוש, לא קורה אצל הקומוניסטים, זה קורה כאן, בארץ ישראל. אני זוכר ח"כ שיושבת בבית סוהר על שחיתות והיא הובילה את הגזירה הראשונה לפני שנים, נגד הנחה בארנונה, בתנאי ששני בני הזוג יעבדו, ממש כמו עבדים ברוסיה. המטרה: שלא יוכלו לגדל ילדים ולהקים משפחה לתפארת. אתם רואים במשפחות ברוכות ילדות סכנה לעולם רח"ל".

ח"כ אייכלר הוסיף ואמר: "בכל מדינה אחרת הייתה פורצת התקוממות עממית נגד ממשלה שעושה גזירות ספציפיות נגד אוכלוסייה מסוימת. החד פעמי, השתייה המתוקה, ועכשיו עם הגזירות של שלילת הנחות דווקא בארנונה צהרונים ומעונות, לאנשים חרדים. אתם הקואליציה והממשלה נותנים חסות לפשע הזה. לכן אין לכם זכות להגיד שאתם מיצגים מדינה יהודית. בושה וחרפה. אתם מייצגים ההיפך ממדינה יהודית. מדינה יהודית היתה מחזקת משפחות ברוכות ילדים, מחזקת את העניים, עוזרת להם בהנחות בארנונה, עוזרת להם בהנחות לאימהות שעובדות כדי לפרנס את המשפחה. אתם יכולים להיקרא מדינה יהודית?!".

"רוסיה של פוטין מאיימת עם 1500 מטוסי קרב נגד אוקראינה שיש לה 67 מטוסים. זה עוד הגיוני שיש להם חוצפה לעשות את זה. אבל ממשלת 61 בקושי מאיפה יש לה את החוצפה לבוא ולגזור גזירות, לפלג את העם וליצור מלחמת אחים? מה אתם עושים? יגדל פה דור צעיר שיידע שאתם אויבים שלו, שאתם שונאים שלו. לא נסכים למדינה אנטי יהודית ואנטי דמוקרטית בשום פנים ואופן". כך אייכלר במליאה.

חסידי בעלזא ישראל אייכלר אלכס קושניר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד