כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אווירת סוף קורונה

הירידה בתחלואה: מסתמן - אלה ההקלות הדרמטיות

בעקבות הירידה בנתוני התחלואה: במשרד רה"מ והבריאות נערכים לבטל את חובת הבידוד לילדים לא מחוסנים השבים מחו"ל. כמו כן, יידרשו להמתין לתוצאות הבדיקה בנתב"ג או לחכות 24 שעות בלבד. הקלה נוספת שנמצאת על הפרק היא ביטול חובת הבדיקה לפני הטיסה לשבים ארצה

הירידה בתחלואה: מסתמן - אלה ההקלות הדרמטיות
אילוסטרציה צילום: pixabay

הירידה בתחלואת הקורונה בישראל: במשרדי ראש הממשלה והבריאות נערכים לסדרת הקלות דרמטיות בתחום התעופה והתיירות שבמסגרתה - חובת הבידוד לילדים לא מחוסנים בחזרה מישראל תתבטל, וכך גם החובה לבצע בדיקת קורונה לפני העלייה לטיסת החזרה לישראל מחו"ל.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות יקיימו דיון, במהלך היממה הקרובה, על הסרת הגבלות הקורונה. ההערכה היא כי ההקלות צפויות להביא לזינוק בהזמנות החופשות לקראת חג הפסח.

דווח גם כי רה"מ בנט צפוי לתמוך בביטול חובת הבידוד לילדים לא מחוסנים השבים מחו"ל, אשר לאחר השינוי יידרשו להישאר בבידוד כמו כל אחד אחר - עד לקבלת תוצאות הבדיקות בנתב"ג או עד 24 שעות לכל היותר. זאת בניגוד למדיניות כיום, הדורשת מילדים לא מחוסנים השבים מחו"ל תקופת בידוד של 5 ימים.

כמו כן, נשקל גם לבטל את חובת הבדיקה לחוזרים מחו"ל לפני הטיסה לארץ. לפי המדיניות כיום, כל מי שחוזר לישראל מחו"ל נדרש לבצע שתי בדיקות - אחת לפני העלייה למטוס ואחת עם הנחיתה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ שוקל בחיוב את קידום שני השינויים הגדולים במדיניות הבדיקות והבידודים, וניכר כי המהלך זוכה לתמיכה גם מצד לשכת ראש הממשלה. על פי ההערכה, ביטול חובת הבדיקה לפני הטיסה לחוזרים לישראל תתקבל גם כן בשבועות הקרובים. ייתכן כי המהלך יתבצע בצורה מדורגת, כך שתחילה תבוטל חובת הבידוד לילדים - ובהמשך תבוטל גם חובת הבדיקה לפני הטיסה לארץ. ההחלטה צפויה להתקבל בדיון גורמי המקצוע, על בסיס הנתונים שיוצגו להם.

קורונה נתב"ג בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד