י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הדרישה הציבורית וההוראה מגבוה

בשכונה החרדית: הנהלת העיר החרימה את הנדל

המאבק נגד ביטול הקומה הכשרה: הנציגות החרדית בעיריית ירושלים על כל סיעותיה החרימה הבוקר טקס השקת אנטנה שהשתף בו שר התקשורת יועז הנדל. גורם בעירייה ל'בחדרי': "מדובר בדרישה שבאה מהציבור ובהוראה מבתי גדולי ישראל". לדבריו, "הזעם הוא לא רק על הנדל אלא גם על יו"ר מפלגתו גדעון סער"

בשכונה החרדית: הנהלת העיר החרימה את הנדל
ליאון והנדל צילום: באדיבות המצלם

בשעות הבוקר (רביעי) התקיים טקס השקת אנטנה סלולרית בשכונת רמת שלמה בירושלים, בנוכחות ראש העיר משה ליאון ובנוכחות שר התקשורת יועז הנדל. חברי מועצת העיר ירושלים שהוזמנו לאירוע, נראו בטקס, אך בלטה היעדרותם של כל חברי מועצת העיר מהסיעות החרדיות.

יצוין, כי ביממה שקדמה לאירוע המדובר, הופעל לחץ כבד על כל נציגי הסיעות העירוניות, ובעיקר על הנציגות החרדית – לבוא ולהשתתף בטקס עם שר התקשורת. נציגי הסיעות הכלליות אכן נכחו בטקס כמעט ללא יוצא מהכלל, אך כאמור, הנציגות החרדית שנמנית כיום על בכירי הנהלת העיר, החרימה במופגן את האירוע

הסיבה להיעדרות חברי המועצה החרדים, זה המאבק הציבורי שמאחד בשבועות האחרונים את כל קצוות המגזר החרדי נגד כוונת שר התקשורת לבטל את הקומה הכשרה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי תושבי שכונת רמת שלמה פנו לנציגי הסיעות החרדיות בעירייה, וביקשו מהם להימנע מהשתתפות באירוע.

נציגי המגזר בבירה פנו עם השאלה לבתיהם של גדולי ישראל, שהורו להם ללא ללכת לטקס שמשתתף בו שר התקשורת יועז הנדל. גורם בסיעות החרדיות בירושלים ציין ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בהחרפת המאבק הציבורי והרבני נגד שר בממשלה, כאשר גם הבקשה שבאה מהציבור וגם ההוראה שניתנה היא להימנע מנוכחות בטקס עם הנדל.

הגורם הוסיף לציין, כי החרמת הטקס אמנם מופנית כלפי הנדל שפוגע בציבור החרדי בשרירותיות ובעזות ששמורה בדרך כלל לליברמן, אך לא רק. לדברי הגורם מדובר גם בהפניית אצבע מאשימה כלפי יו"ר המפלגה שלו – גדעון סער, ששחרר את כל הרצועות לאנשיו שלוחמים יום יום נגד המגזר כולו. הגורם הוסיף, כי בבתי גדולי ישראל ובקרב ההנהגה הפוליטית חדרה מזמן ההבנה כי גדעון סער הוא המנצח על מקהילת השנאה שנובעת כל העת ממפלגתו.

משה ליאון יועז הנדל ירושלים הקומה הכשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד