כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
11 שופטים לבנים הרשיעו

שוחרר כעבור 44 שנים לאחר שהשופט קבע שיש לו אליבי

גבר שחור שנידון בארה"ב ל-100 שנות מאסר, שוחרר כעבור 44 שנים לאחר ששופט קבע כי יש לו אליבי, שלא נכח כלל בזירה בה הואשם. בשבוע האחרון חגג 70

שוחרר כעבור 44 שנים לאחר שהשופט קבע שיש לו אליבי
אילוסטרציה צילום: pexels

גבר אפרו אמריקאי, תושב מדינת לואיזיאנה בארה"ב, שוחרר מהכלא לאחר 44 שנים, לאחר שהשופט קבע ביום שני האחרון כי לא נעשה לו משפט הוגן בשנת 1977, כאשר הוא הואשם בתקיפת שני צעירים בצורה חמורה.

וינסנט סימונס, שמלאו לו 70 ביום חמישי, נלחם לטהר את שמו לפחות 16 פעמים בניסיון להציג ראיות שלא נראו במשפטו הראשון כאשר הוא הורשע על ידי חבר מושבעים של 11 גברים לבנים ואישה שחורה אחת.

לא ברור כיצד סימונס היה בכלל חשוד בתיק, ולא היו ראיות פיזיות הקושרות אותו לתקיפה.

בין הראיות החדשות שהוצגו לבית המשפט ששחררו את סימונס, היה דו"ח רפואי שנערך שבועיים לאחר האירוע, שבו רופא מצא סתירות בדברי המותקפים. על פי המשטרה, המתלוננים לא יכלו להצביע עליו כשהוא הועמד במסדר זיהוי. הם אמרו שהוא שחור וכל השחורים נראים דומים, כך דיווחה רשת CBS.

לסימונס היה אליבי, שכן עורכי דינו ותומכיו אמרו לרשת CNN בשנה שעברה שהוא היה בקטטה בבר בצד השני של המקום, שם הוא הואשם שכביכול תקף אנשים, ב-9 במאי 1977 בסביבות השעה 21:00.

סימונס ועורכי דינו נלחמו במשך שנים כדי לבחון את הראיות שלהם, אך ללא הועיל. מזלם השתנה ביום שני, כאשר שופט בלואיזיאנה, בשם ביל בנט, אמר שזה מספיק כדי להורות על משפט חדש, והבהיר בפסיקתו כי אין לו 'דעה' לגבי האם הוא אשם או חף מפשע. עם זאת, התובע המחוזי צ'רלס רידל, אמר שהוא לא רוצה שהקורבנות "יעברו טראומה של משפט נוסף" וביטל את האישומים, מה שאפשר לסימונס לעזוב את הכלא במדינת אנגולה שלושה ימים לפני יום הולדתו ה-70.

סימונס עזב את הכלא הביטחוני המקסימלי ביום שני בערב, שם קיבלו את פניו בני משפחה ותומכים. יצוין כי בתחילה הוא נידון ל-100 שנות מאסר.

אליבי שחרור מהכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד