כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הגיע לחזק את החיילים בגבול

נשיא אוקראינה: "אנחנו לא מפחדים ונדע להגן על עצמנו מפני מתקפה רוסית"

בעוד המתיחות נמשכת זה כמה שבועות ולפי התחזיות של ארה"ב המלחמה אמורה היתה להתחיל בימים שלישי ורביעי, הגיע אתמול נשיא אוקראינה לגבול כדי לחזק את חיילי צבאו והבהיר להם כי אינו חושש ויילחם עד הסוף

נשיא אוקראינה: "אנחנו לא מפחדים ונדע להגן על עצמנו מפני מתקפה רוסית"
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי צילום: מתוך הטוויטר שלו

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, ביקר את הכוחות הצבאיים במריופול, ליד הגבול הרוסי אתמול (רביעי) וחיזק אותם "המדינה לא מפחדת מאף אויב", וגם לא מהתחזיות לגבי מועד התקיפה הרוסית, והבטיח כי "האומה תגן על עצמה". הנשיא ביקר את הכוחות ברובנה, במערב, ולאחר מכן במריופול, בקצה השני של המדינה, ליד הגבול עם רוסיה.

"לא נסוג ולא נוותר. אנחנו מאוחדים בכוח וברצון שלנו, באיתנות, באומץ ובחוכמה. אנחנו מאוחדים בכל שמונה השנים האלה (של מלחמה בחבל דונבאס). אנחנו לא חוששים מאף תחזית, ולא מכל עם, ומכל אויב, כי אנחנו נגן על עצמנו ב-16 בפברואר, 17 בפברואר, במרץ, באפריל, בספטמבר ובדצמבר", אמר הנשיא היהודי.

סגן שר החוץ של אוקראינה, אלכסנדר גרושקו אמר, כי נסיגה רוסית אינה מספיקה. "אנחנו צריכים שקיפות ועובדות", אמר בהתייחסו להכרזה של רוסיה על נסיגה חלקית של יחידות צבאיות. מוסקבה הסבירה את סירובה להשתתף בפגישה עם נציגים אוקראינים יום קודם לכן, וכינתה את הפגישה כ"משחק פוליטי".

ללא קשר לשאלה אם יש הסלמה או לא, נאט"ו החליטה אתמול (רביעי) לחזק את עצמה במזרח אירופה כדי להגן על שותפיה. מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר כי מה שלא יקרה באוקראינה, רוסיה כבר הראתה שהיא יכולה להפריך בכוח את העקרונות שעליהם מבוססת הביטחון ביבשת, "צר לי לומר שזה הנורמה החדשה באירופה", אמר.

אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי נשיא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד