י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תאונת עבודה

בן 10 חולץ לאחר שמונה שעות ממשאית האשפה

בן עשר בסך הכל שעובד באיסוף האשפה של עיריית חרטום בירת סודן נלכד במנגנון של המשאית כאשר השליך אשפה למכונה. במשך שמונה שעות פעלו לחלצו תוך שאזרחים מודאגים משיאים עצות שונות כיצד לבצע זאת ללא פגע

בן 10 חולץ לאחר שמונה שעות ממשאית האשפה
אשפה. אילוסטרציה צילום: unsplash

בן 10 חולץ ביום שלישי לאחר ששהה שמונה שעות במנגנון הריסוק של משאית אשפה בחרטום בירת סודן. הילד שזוהה על ידי המשטרה כמאג'ד מובארק איברהים, עבד עם משאית המנוהלת על ידי תאגיד הניקיון של עיריית חרטום.

על פי ההערכות, הוא נמשך לתוך מנגנון המשאית כשהשליך אשפה. כעת הוא מאושפז בבית החולים, אך המשטרה לא מסרה פרטים נוספים על מצבו. אנשים שיתפו ברשתות החברתיות תיעוד של מצילים ומחלצים שעבדו במהלך הלילה בניסיון לשחרר את הילד ללא פגע.

צילום: Omer Balal, פייסבוק.

עדי ראייה אמרו שאחת מכפות הידיים של הילד נראתה לכודה בפתח המנגנון, קהל של צופים הקיף את המשאית, חלקם הציעו עצות כיצד לשחרר את הילד.

עבודת ילדים בסודן היא תופעה נרחבת, הם מנוצלים לעתים קרובות על ידי חברות גדולות, וחלקם מגויסים כחיילים. המציאות הכלכלית הקשה בסודן הביאה כמה ילדים לעבוד בעבודות מסוכנות. יש מספר גדול של ילדי רחוב בחרטום ובערים גדולות אחרות שעובדים בכל עבודה אפשרית.

לפי סוכנות הילדים של האו"ם, כשלושה מיליון ילדים סודנים אינם לומדים בבית הספר. הם עובדים במגוון עבודות כמו ניקיון, ניקוי מבנים ואיסוף אשפה, ומסתכנים בניצול והתעללות. על פי תגובות ברשתות החברתיות בחרטום, תנאי השכר ועבודה, גרועים מאד בתאגיד הניקיון הממלכתי של חרטום.

ילד בן 10 חרטום פינוי אשפה משאית אשפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד