י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גרמניה חוזרת לאחור

חסרי צלם אנוש: אנטישמי ריסס צלב קרס ואיורים נוראיים נגד יהודים

אירוע רודף אירוע: גבר אנטישמי ריסס צלב קרס ואיורים נוראיים ומתועבים על לוח זיכרון שהוקם לזכר קורבנות השואה, באוסנברוק, גרמניה. כך על פי דיווחים מקומיים

חסרי צלם אנוש: אנטישמי ריסס צלב קרס ואיורים נוראיים נגד יהודים
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

על פי הדיווח, בכלי התקשורת באוסנברוק, גרמניה, שלט זיכרון המוצב בעיר - חולל. השלט הוא אנדרטה לזכר היהודים שגורשו והפכו לקורבנות השואה.

שוטרים שהופיעו במקום החלו בחקירת האירוע, אך טרם התקבלה מהמשטרה תגובה רשמית. כך פורסם בעמוד הטוויטר של AntifaOS קבוצת אנטי-פשיסטיות מאוסנברוק. הקבוצה קראה במקביל "לא לטאטא אנטישמיות מתחת לשטיח".

האירוע הנוכחי מגיע לאחר אירוע קשה לא פחות, בנובמבר 2021 שוטרים גרמניים בברלין הבירה, לבושים במדים, ביצעו שכיבות סמיכה דווקא באנדרטת השואה המוצבת לאות ולזיכרון בבירה הגרמנית. התיעוד עורר זעם רב.

מדובר בשוטרים מיחידה 26 שאחראית על אזור שרלוטנבורג, אשר שירתו במרכז העיר באותו יום כדי לפקח על כמה הפגנות שנערכו באזור. על פי הדיווח, הם צילמו זה את זה בטלפונים סלולריים. האנדרטה, שנפתחה בשנת 2005 להנצחת ששת מיליון היהודים שנרצחו על ידי הנאצים, מורכבת מכ-2,700 גושי בטון אפורים כהים בגבהים שונים. למרות שהדבר אסור, חלק מהתיירים משתמשים באתר כאזור פיקניק, משתזפים או משתוללים שם.

אנטישמי צלב קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד