כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לא נזוז מכאן"

ראש הממשלה מנסה לדכא את המחאה נגדו באמצעים חסרי תקדים

ראש ממשלת קנדה, טרודו מאיים להפעיל סמכויות חירום שיאפשרו להקפיא את חשבונות הבנק של החשודים במימון המחאה וחקירות בחשד לתמיכה בטרור נגד האזרחים התורמים לה, המפגינים מצהירים: "לא נזוז מכאן עד שחירויות האזרח יוחזרו במלואן"

ראש הממשלה מנסה לדכא את המחאה נגדו באמצעים חסרי תקדים
משאיות. אילוסטרציה צילום: pixabay

שלושה שבועות של מחאה נגד ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, מוציאים אותו מדעתו, ותומכיו השמאלנים הליברליים דורשים ממנו בתוקף לדכא בכח את מחאתם של נהגי המשאיות אליהם הצטרפו רבבות אזרחים נוספים, שמשבשים את התנועה במעברי הגבול וחוסמים רחובות רבים בבירה אוטווה.

לנוכח חוסר ההצלחה של המשטרה והרשויות לפנות את המפגינים מאוטווה, ממעברי הגבול ומערים קנדיות נוספות, החליט טרודו להפעיל את סמכויות החירום, שעד כה נעשה בהן שימוש רק פעם אחת בהיסטוריה של קנדה, על ידי אביו של טרודו, ראש הממשלה הליברלי פייר טרודו, נגד פעילות של ארגון טרור שחטף את שר הפנים הקנדי יחד עם דיפלומט בריטי.

השימוש בסמכויות החירום כדי לדכא מחאה אזרחית נחשב לצעד חסר תקדים במונחים קנדיים, כמו גם במונחים של כל מדינה דמוקרטית אחרת, ואכן 'האגודה לזכויות האדם של קנדה', פרסמה אתמול גינוי חריף להחלטתו של טרודו והבהירה כי לעמדתה מדובר בצעד מוגזם ומסוכן מאוד.

טרודו עצמו הבטיח לעשות שימוש בסמכויות החירום "באופן ממוקד", ו"לא לאורך זמן". בין היתר הוא מאיים להפעיל חקירה בחשד לטרור, נגד המרכזים הממוחשבים שדרכם מתבצע מימון המונים שכבר גייס כמה מיליוני דולרים לתמיכה במוחים. כמו כן, במסגרת סמכויות החירום מאיים טרודו להקפיא את חשבונות הבנק של מי שחשודים במימון המחאה. זאת, בנוסך להשעיית ביטוח הרכב של המשתתפים במחאה. לצד הצעדים הדרקוניים האמורים, הודיע טרודו כי הוא מביא גם את כוחות השיטור הפדראליים כדי שאלו יסייעו למשטרה המקומית באוטווה הבירה ובערים אחרות שבהן משבשים המפגינים את סדר היום השגרתי.

למרות האמור, המפגינים אינם מראים כל סימן של כניעה, ומשיחות שערכו כלי תקשורת עם מפגינים אקראיים נשמע שהם מלאים בטחון בהצלחת המאבק שלהם, גם אם הם יידרשו להמשיך אותו מספר שבועות נוספים. לדבריהם, כל נסיונות ההפחדה של טרודו רק מוכיחים עד כמה טענתם צודקת, ועד כמה חשוב והכרחי להיאבק על חירויות האזרח בקנדה, שבה ראש ממשלה שאפילו אינו נהנה מרוב בפרלמנט מעז לפעול בדרכים חריגות כל כך כדי לדכא מחאה פוליטית.

משאיות מתנגדי חיסון קורונה קנדה ג'סטין טרודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד