כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

54 רקטות שוגרו לישראל • 2 פצועים קל

סך הכל, נורו מאז הופרה הפסקת האש הבוקר 54 רקטות לעבר ישראל, שני בני אדם נפצעו, 4 רקטות רשמו פגיעות ישירות, ו-11 מהן נפלו בשטחי הרשות הפלסטינית • לפי הדיווחים, בכירי חמאס מעוניינים במו"מ תחת אש • השר אריאל: "אי אפשר שחמאס יקבע את הכללים, למוטט אותו אחת ולתמיד"

צלם:חטיבת דובר המשטרה
צלם:חטיבת דובר המשטרה

נתניהו מזהיר: נעמוד מול סף חדש של איום היסטורי
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (שישי) בראיון לרשת החדשות האמריקאית פוקס כי הוא לא בטוח שהקרב נגד חמאס הסתיים, ושהדבר תלוי בחמאס. כמו כן, הזהיר נתניהו את האמריקאים שהלחימה בחמושים האיסלאמיים "תגיע בקרוב לקולנוע הקרוב אליכם", ותתרחב למדינות נוספות אם לא יופעלו מאמצים לעצור אותה. "זוהי סכנה שאני מצביע עליה מזה זמן מה", אמר נתניהו למראיינו, שון האניטי. "לא מדובר בספין, אלא בדיאגנוזה קלינית של תנועה פתולוגית שמתפשטת באזורנו, אך בקרוב תגיע למחוזותיכם וחייבת להיעצר".

נתניהו הוסיף כי הלחימה באותם גורמים מתעצמת בעקבות העובדה שהם מצויים תחת "המטריה הגרעינית" של איראן. "אם יהיו לאותן מיליציות, במקרה הזה השיעיות, את הגיבוי הגרעיני של איראן, ואם איראן עצמה תוכל לאיים על ארצות הברית בשיגור טילים בעלי ראש גרעיני - אנו נעמוד מול סף חדש של איום היסטורי", אמר.

יו"ר הועדה למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי, מסר: "יש לתת חופש פעולה לחיל האויר ולחיל הים להפגיז כל מקור ירי מעזה לכיוון ישראל. דין ת"א כדין שדרות ואסור שיתקבל הרושם כי תגובות שונות מבוצעות בעת ירי על ישובים אלו. רק פעולה מסיבית ומיידית אל עבר נקודות הירי מעזה יוכלו לחזק כוח ההרתעה שהושג בשבועות האחרונים".

השר אורי אריאל אמר הבוקר: "ישראל לא יכולה לאפשר לארגון טרור לקבוע את כללי המשחק על פי מה שנוח לו. יש להורות לצה"ל לפעול למיטוט החמאס אחת ולתמיד״.

השר נפתלי בנט הגיב לחידוש הירי לדרום: "על ישראל להחזיר מיידית את המשלחת ממצרים, לא ייתכן שיתקיימו שיחות תחת פרוטקשן:ירי על אזרחים ישראלים כאמצעי לחץ. זה רגע מבחן להרתעה הישראלית לשנים הקרובות, התגובה חייבת להיות קשה. אני מזכיר לציבור בישראל: צוק איתן לא נגמר, החמאס טרם הוכרע, תושבי ישראל צריכים להיות חזקים ודרוכים לקראת ההמשך".

קודם לכן, אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, כי הזרוע אפשרה להנהגה המדינית לנהל משא ומתן, אך קרא לא להסכים להארכת הפסקת האש "אלא אם דרישותינו יתקבלו וישראל תסכים להקמת נמל ימי". אבו עובדייה איים כי חמאס "יפגע בכלכלה הישראלית על ידי ירי רקטות למקומות אסטרטגיים כמו נמל התעופה בן גוריון".

חברי המשלחת הפלסטיני לקהיר, בראשותו של שליחו של אבו מאזן לשיחות עזאם אל-אחמד, נועדו במהלך הלילה עם ראש המודיעין המצרי. דובר חמאס בחו"ל, חוסם בדרן, אמר כי בפגישה זו הם אמורים לקבל את תשובת ישראל לדרישותיהם.

חמאס הודיע כי הוציא להורג פלסטינים ששיתפו פעולה עם ישראל. לא נמסר בכמה אנשים מדובר. גם בשבוע שעבר דווח על הוצאה להורג של כמה פלסטינים שנחשדו בריגול. מוקדם יותר דווח כי בכיר חמאס איימן טהה הוצא להורג. איימן הואשם בעבר בריגול לטובת מצרים.

הנהגת חמאס בבתי הסוהר בישראל קראה למשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר "לא לוותר על אף אחת מהדרישות" של הארגון.

חמישה פעילים בזרוע הצבאית של חמאס נהרגו בפיצוץ מטען חבלה בג'בלייה שבצפון רצועת עזה. לטענת הפלסטינים, מדובר במטען שצה"ל השאיר בשטח.

צילום: חטיבת דובר המשטרה




ישראל חמאס צהל שיחות מטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד