י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

נמצא מחליף; נשיא המועצת לחץ והגר"מ מאיה הסכים לשוב לתפקיד

אמש נחשף ב'בחדרי' כי חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף פרש מתפקידו כיו"ר רשת החינוך 'בני יוסף' בעקבות חילוקי דעות עם המנכ"ל המכהן | כעת מתברר כי הגר"מ מאיה החבר אף הוא במועצת החכמים - ישוב לתפקיד למרות סירובו העיקש, אחרי מכתב שהביא יו"ר ש"ס דרעי

נמצא מחליף; נשיא המועצת לחץ והגר"מ מאיה הסכים לשוב לתפקיד
דרעי אצל הגר"מ מאיה צילום: באדיבות המצלם

ביטאון ש"ס 'הדרך' מתייחס לחשיפת 'בחדרי חרדים' על הטלטלה ברשת החינוך של התנועה בני יוסף, ומעדכן כי לאחר לחץ שהפעילו נשיא המועצת הגר"ש כהן וזקן חברי המועצת הגר"ש בעדני על הגר"מ הוא הסכים לקחת את תפקיד יו"ר הנהלת הרשת, במקומו של הרב דוד יוסף שהתפטר מתפקידו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר ש״ס פנה אל חבר המועצת הגר"מ מאיה שכיהן בעבר כיו"ר הנהלת הרשת וביקש ממנו לשוב לתפקיד, אך התשובה לא הגיעה, כאשר בסביבתו של הרב הסבירו כי הגיל מכריע והוא מעדיף לוותר על התקפיד שיחייב אותו לעלות לירושלים, אלא שיו"ר ש״ס לא ויתר והחתים את נשיא המועצת לצד זקן חברי המועצת ושב לביתו של הרב מאיה שנאלץ להסכים לקחת על עצמו את התפקיד.

במכתב ששיגרו הגר"ש כהן והגר"ש בעדני כתבו להרב מאיה, "באנו בזאת בקריאה של חיבה לכת"ר למען יואיל נא ליטול על שכמו את עול הנהגת רשת מעיין החינוך בני יוסף ולכהן כיו"ר הנהלת הרשת, כאשר הייתה באמנה איתו מימים ימימה.

המכתב

וכבר סמך מרן רבנו עובדיה יוסף זי"ע את ידיו על כת"ר, בפרט בעניינים אלו של חינוך ילדי ישראל והנהגת רשת החינוך, אשר ידוע לכל כמה מסר מרן רבינו זי"ע את נפשו עליה וכמה ראה חשיבות גדולה בחיזוק והרחבת הרשת למען העמדת החינוך הטהור על תילו".

עוד נכתב כי "בטוחנו כי כת"ר, גברא דמריה סייעיה, ירומם ויחזק את רשת החינוך, ובפרט לעת הזו אשר משנאי ה' נשאו ראש ופועלים לפגוע בעולם התורה ובטהרת חינוך ילדי ישראל בדרכים שונות, ויה"ר שתשרה שכינה במעשה ידיכם". כאמור הלחץ עשה את שלו והרב מאיה הסכים לקחת את התפקיד המשמעותי.

הגר''מ מאיה בני יוסף הרב שלום כהן הרב דוד יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד