כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תמיכה במיליונים

בלתי נתפס: זה הסכום האגדי שחילקו בקופת העיר למען משפחות הרוגי מירון

חודשים לאחר האסון הנורא שהתרחש במעלה הר מירון ובקופת העיר מסכמים למעלה משישה עשר מיליון שקלים שהועברו למשפחות הנספים אשר עזרו להם לעבור את התקופה המחרידה הזו במהלכה הגלים הגבוהים איימו להטביעם • סיכום מפעים

בלתי נתפס: זה הסכום האגדי שחילקו בקופת העיר למען משפחות הרוגי מירון
התאספות למען המשפחות צילום: באדיבות המצלם

כתשעה חודשים לאחר אסון הר מירון שהתרחש למרבה הצער בליל ל"ג בעומר האחרון סמוך ונראה לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א, ובקופת העיר מסכמים פעילות חסרת תקדים בהיקפה, במסגרתה הם העניקו למעלה משישה עשר מיליון שקלים למשפחות השבורות של אותם ארבעים וחמישה קדושים וטהורים שהסתלקו לשמי מעלה בצורה טראגית שכזו.

ניתן להצטרף לקרן בלחיצה כאן ולזכות בברכת גדו"י>>>

וזה ממש לא נתפס. למרות האסון הנורא שהתרחש, גם בקופת העיר לא חלמו להגיע לסכומים האלה, גם הם, שעסוקים יום ולילה בגיוס כספי צדקה, לא האמינו שהם אכן יגיעו לסכום חסר תקדים שכזה. אבל מסתבר, שעם ישראל נתבע ונותן, העם היהודי יודע להחזיק ולעזור לאותם משפחות קשות יום שהיו במצב איום ונורא - כמעט על סף קריסה.

בקופת העיר מציינים בהתרגשות כי בימים הסמוכים לאסון הנורא שהתרחש במעלה הר מירון - מוקד ההתרמה למען משפחות הנספים פשוט קרס. היה זה בעקבות אותם אלפים ורבבות שפשוט תרמו ותרמו ללא הפסקה. אותם אלפים רבבות שנתבעו ונתנו - אותם שלא יכלו לעמוד ולהתעלם מדמעות זולגות של אלמנה צעירה או יתומים קטנים.


אסיפה למען המשפחות • באדיבות המצלם

האסון הנורא שהתרחש במעלה הר מירון אי שם לפני כעשרה חודשים איים להשבית לחלוטין את משפחות הנספים. הם היו בשעת צרתם. לא ידעו מה לעשות, לא ידעו כיצד לשרוד את התקופה הקשה והנוראה הזו, הם פשוט לא ידעו כיצד להרים את הראש מעל המים הגבוהים.

ובדיוק אז הגיעו קופת העיר, בלב רחמן וכמי שדואגים למען הכלל, הם גייסו בעבורם מיליוני שקלים מהעם היהודי כולו, מיליוני שקלים שאוגדים בתוכם מיליוני זכויות של רבבות יהודים. כעת, חודשים לאחר האסון מסכמים בקופת העיר את הסכום האגדי שהם אספו למען המשפחות שהוא כאמור הגיע ללמעלה משישה עשר מיליון שקלים - סכום בלתי נתפס לחלוטין.

קופת העיר עמדה במשימה הכבדה הזאת בגבורה, באופן מפעים. אי אפשר לספור את מאות השעות ואינסוף הרגעים, בהם נרקם האריג המיוחד הזה. אפשר רק להסתכל על התמונה הכוללת, ולהתפעל.
בחודש האחרון, לאחר שקלול כל הנתונים ומיפוי הצרכים, ישבו הרבנים שעות ארוכות שבסיומן חולקו למעלה מ-16 מליון שקלים למשפחות הנספים, לפי קריטריונים שוויוניים ומוגדרים.

ניתן להצטרף לקרן בלחיצה כאן ולזכות בברכת גדו"י>>>

אסון מירון תשפ"א קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד