כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ליברמן: "אי אפשר להשאיר את היוזמה לחמאס"

שר החוץ הופיע בוועדת חו"ב, סיכם את המבצע הצבאי ברצועה, המאבק הדיפלומטי בעולם ושטח את האופציות

ליברמן. צלם: פלאש90
ליברמן. צלם: פלאש90

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיע הבוקר (ב) להופיע בפני וועדת חוץ וביטחון של הכנסת, בה מסר סקירה על המשך הפעילות הצבאית והמדינית במסגרת מבצע צוק איתן.

ליברמן פתח את דבריו בהוקרה והערכה לחיילי צה"ל הפועלים בשטח גם בשעות אלו. "הם מהווים עבור ישראל כיפת ברזל וחומת מגן גם יחד.

"אנחנו ממשיכים לטפל במנהרות", אמר ליברמן, "וכאשר נסיים לטפל בהן תהיה היערכות חדשה של צה"ל. כרגע צריך לקבל החלטה לגבי המשך הפעילות של צה"ל בשטח. ואנו עומדים בפני שלוש אופציות. הראשונה היא הסדרה. האופציה השניה היא הכנעת החמאס והאופציה השלישית היא מין לימבו - מצב לא מוגדר. באופציה השלישית אנחנו למעשה משאירים את היוזמה בידי החמאס שמחליט מתי תהיה הפסקת אש ומתי תחודש הלחימה. מדינה נורמלית לא יכולה להתנהל בהתאם להחלטות של ארגון טרור ולכן האופציה הזו לא רלוונטית בעיני. אנחנו צריכים לחשוב כיצד אנחנו משיגים שקט וחיסול הרקטות".

ליברמן התייחס גם לפן המדיני ואמר כי מדובר באחד האתגרים הקשים שעמדו לפתחה של ישראל בשנים האחרונות. "אני רוצה לציין את העבודה של הדיפלומטים. אנחנו כבר בשבוע הרביעי של המבצע וצה"ל חופשי לפעול למרות הנסיונות להכפיש אותנו בפורומים כאלו ואחרים.

"ההישג האמיתי זה שהצלחנו להחדיר שהבעיה האמיתית זה המימון והיכולת הרקטית של החמאס. היום כבר ברור בכל פורום בינלאומי שנדרש פירוז מוחלט של הרצועה ופירוק החמאס מנשקו. השאלה היא מה יקרה ביום שלמחרת, אבל לכולם ברור שאלו היעדים. אני חושב שגם על השאלה הזו יש כמה אפשרויות".

"אחד הרעיונות שעלו",4 ציין ליברמן, "זה להכניס לעזה את המנדט של האו"ם. הפתרון הזה בא לידי שימוש במקומות נוספים כמו בטימור המזרחית או בקוסובו. ראינו את זה פועל וזה פועל לא רע. צריך לשקול את האופציה הזו ואני בהחלט לא פוסל את זה.

"חזרה לגבולות 67 זה לא ערובה לשלום או ביטחון ויציבות אלא להיפך. מאז שחזרנו לגבולות 67 יש כאן רק התעצמות של הטרור. מעולם לא היינו מול כזו עוצמה של פעלתנות טרוריסטית כמו כאן מאז ההתנתקות".
עזה צהל מבצע ליברמן שליטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד