י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"חשש שמדובר במדיניות שיטתית"

תביעה נגד שופרסל: הקופונים שהטעו את הצרכנים

תביעה ייצוגית נגד רשת הסופרים הגדולה בטענה כי הטעתה את הצרכנים בכך שהפיצה קופונים כדי להגדיל את המכירות - אך הצרכנים בסופו של דבר, נאלצו לקנות במחיר המלא. מועצת הצרכנות הצטרפה לתביעה: "רואים בחומרה. התנהלות מפירה"

תביעה נגד שופרסל: הקופונים שהטעו את הצרכנים
חזית הכניסה לשופרסל. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המועצה לצרכנות ביקשה להצטרף לתביעה ייצוגית נגד חברת "שופרסל", בטענה שהטעתה את לקוחותיה בעניין קופונים שהפיצה. כך דווח בעיתון "ישראל היום".

הטענה היא שבאתר החברה מופצים קופונים עם הנחות בחנויות הרשת, אך כשהלקוחות הגיעו עם השוברים הם נדרשו לשלם את המחיר המלא ללא ההנחות שהובטחו בקופונים שקיבלו - בטענה כי התאריך בקופון פקע תוקפו.

יתרה מכך, צרכנים שביקשו לממש את הקופונים נאלצו בחלק מהמקרים להגדיל את הקנייה כדי לקבל את ההנחה - אך לאחר שבוטלה ההנחה בעקבות פקיעת הקופון, כאמור, לא הופחתו מספר המוצרים. כלומר, הקונים לא קיבלו הנחה ואולצו לקנות יותר ממה שרצו.

עופר פיינשטיין, מנכ"ל מועצת הצרכנות, אומר: "ריבוי התלונות מעיד שהצרכנים כלל לא מודעים לאזהרה שבאתר החברה. בדיקת המועצה באתר שופרסל העלתה כי על אף התלונות הרבות שהועברו אליה, ועל אף הגשת התובענה הייצוגית בסוף שנת 2020. שופרסל ממשיכה בהתנהלותה הפסולה, כאשר היא מודעת לכך שמדיניות זו מטעה את לקוחותיה".

מהמועצה לצרכנות נמסר כי "לאור העובדה שבעבר הוגשו נגד שופרסל תובענות ייצוגיות נוספות בעילות דומות, אנו רואים בחומרה התנהלות מפירה זו, המעלה את החשש שמדובר במדיניות שיטתית מפרת חוק, שפוגעת בציבור הצרכנים בישראל".

משופרסל נמסר: "שופרסל תגיב לטענות בבית המשפט".

שופרסל תביעה ייצוגית קופונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד